Jeg har en kant som jeg tror (?) har frosset i stykker. Jeg vurderer å skjære kanten hele veien og støpe en avfasing. Altså langs hele så langt inn der de har sprukket. Men finnes kanskje bedre ideer? Murkant langs en husvegg med sprukken flis ved siden av en blomsterbed, dekket med lilla blomster. En sprukket murkant omgitt av grønne planter og lilla blomster. Kanten ser ut til å være skadet, med flere synlige brudd og skader.

S sepani skrev:
Jeg har en kant som jeg tror (?) har fryst i stykker. Jeg vurderer å skjære kanten hele veien og støpe en avfasing. Altså langs hele så langt inn der de har sprukket. Men finnes kanskje bedre ideer?[bilde][bilde]
Eller heller prøve å bytte ut de skadede platene..? og hva bruker jeg i så fall for fug/slemmemasse...

De som sitter der, virker ikke å være frostsikre, eller har de blitt utsatt for mekanisk skade da de ser ut til å henge utenfor noen centimeter. Bank løs og sett frostsikre fliser er en annen idé. Ikke glem nedoverbakke, så vann renner av utover.

• Liker
sepani
  • Laddar…
Ingen anelse om frostsikre, ikke jeg som har montert men kan nok være ikke sikre. Ikke lyst til å slå bort alle, ganske stort prosjekt da de går inn under fasaden...

T
S sepani skrev:
Ingen anelse om frostsikre, ikke jeg som har montert men kan nok være usikre. Ikke lyst til å slå bort alle, ganske stort prosjekt da de går inn under fasaden…
Kan du ikke skjære av dem nær fasaden og sette nye utenfor?

• Liker
sepani
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Kan du ikke skjære av dem nær fasaden og sette nye utenfor?
Er inne på å skjære dem, men da å støpe en sement kant fasade…

• Liker
Testarn
  • Laddar…
Et alternativ er å sette en plate med helning?
I det tilfellet hadde det beste vært å frese inn 10mm i fasaden og skyve inn platen.
Er fasaden helt slett kanskje det funker å plugge og tette oppå

• Liker
Saxsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.