Jeg vil gjerne bygge en trapp lik en av de på bildene nedenfor og lurer på om noen med kunnskap her har råd om fremgangsmåte? Den er for høy til å gjøre solid på ekte, så jeg antar at det man bør gjøre er å først støpe selve trappstykket (streket på min skisse) og deretter bygge vegger rundt som pusses? På den måten kunne man fått til en trapp lik den med hvit side. Hvordan de har laget betongtrappen har jeg litt vanskeligere for å finne ut av da det ikke ser ut som at det finnes noen skjøt mellom trappstykket og vegg - og synes det føles litt urimelig at den er støpt som en solid "klump"?
 
  • Tegning av en trapp med forklaring på materialer: trappstykke av betong, rå vegg av betong eller pusset gipsvegg, delt med skisser og streker.
  • Grå betongtrappetrinn mot beige vegg, sorte vindusrammer i tre, og utsikt til hage. Gulv og tak er også av tre.
  • Trapp med hvite, rette kanter og grått trinnbelegg langs en vegg, mot et minimalistisk innemiljø med sorte fliser på gulvet.
Jeg bruker kanskje termen "trappestykket" feil, men det jeg mener er altså en betongtrapp lik den nedenfor, men at man lukker med betongvegg/pusset gipsvegg i stedet for tre.
 
  • Betongtrapp med trevegger og åpning til et sitteområde under trappen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.