Står nettopp i ferd med å bytte innertak på entreen. I dag har vi fasaderte plater som er 300x600. Vi har vevspenning i store deler av resten av huset. Svigerfar foreslo "brannsikre" gips-plater 600x600. -Høres stygt ut, utbrøt jeg spontant. -Å hva skal du ha da? sa han? Tja, noe hvitt...:confused:

Rommet er avlangt og knapt 12 m2, tre -men ikke perlespont, føles riktig. Vevspenning utgår også!

Noen som har funnet noe spennende?

Hvorfor ikke kjøre slett gipstak? Jeg er ingen maler, så jeg vet ikke hvor stor arbeidsinnsats som trengs, men gjetningsvis legge igjen skjøtene og helsparkle litt tynt over alt sammen. Grunning *pssscht*, dekkfarge *wrooom*, KLART!

Milkshaken
mener du vanlig synlig innendørstak?? Isåfall kan du se på Huntonit... Kjempelett å skru opp, finnes i ulike mønstre....
beijerbygg og Cheapy har dem, og sikkert mange andre byggevarehus.

jeg satte vanlig rupanel i kjelleren i taket...og malte hvitt....ble en bra følelse..ikke så "sterilt"....:D...
/
M

Selv setter jeg opp 1200x2500 gipsplater i to rom akkurat nå (totalt 22 kvm) og har akkurat sparklet ferdig og skal til å male... tok 2 dager med hjelp av svigerfar og en gipshiss.

liker selv helt slett hvitt tak nemlig.

Milkshaken
2 dager å sette opp 22kvm og sparkle??? ja da hadde det gått betydelig raskere med Hutonit...

Milkshaken skrev:
2 dager å sette opp 22kvm og sparkle??? ja, da hadde det gått betydelig raskere med Huntonit...
Litt som å sammenligne epler og pærer. Sluttresultatet blir jo ikke direkte det samme...

Huntonit burde være mer sammenlignbart med gipsplater.

Uansett dette så slutter jeg meg til dem som foreslår et helt glatt hvitt tak. Personlig ser jeg ikke taket som en del av utsmykkingen og vil ha det så nøytralt som mulig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.