Hei

Den ene delen av huset er bygd på 20- eller 30-tallet, og der setter vi nå opp gipsplater. Bak gipsplatene finnes det en slags plate som er for porøs til at skruene fester seg i den. Bak disse platene finnes, tror jeg, noen slags stokker som gjør at hulrommet ganske ofte blir for stort for de gipsskruene jeg har (tror de er på seks centimeter).

På de aller fleste steder har jeg klart å treffe stokkene slik at gipsplatene sitter godt, men det finnes enkelte mangler jeg vil forsterke for å kunne sove med god samvittighet.

Siden det finnes spesielle gipsskruer antar jeg at de har en funksjon og at jeg altså ikke bare kan gå og kjøpe hvilken som helst skrue? Så hva er det jeg bør lete etter?

I et annet rom, men med samme oppbygging, hadde tidligere eier satt opp gipsen med lange spiker, er det et godt alternativ? Så vidt jeg kunne se så det ganske bra ut, men jeg er også halvt blind når det kommer til slikt.

Takk

Du kan sette hvilken som helst skrue sørg for at undersiden av skruehodet er helt glatt bare. Gipskrue har litt større hode enn vanlig treskrue så sett de tettere bare.

Takk for svarene, ulempen med å skrive på forum man ikke besøker ofte er at man noen ganger glemmer å svare.

Jeg tror jeg har vært og spurt på minst fem forskjellige butikker samt sett litt sløvt på nettet uten å ha funnet skruer lenger enn 57 mm. Men men, neste gang blir det Beijer...

Jeg gjorde det slik at jeg satte vanlig gipsskrue der jeg kunne få de til å sitte, og deretter tok jeg ekstra lang treskrue og forsterket der det trengtes. Gikk uten noen større bekymringer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.