Har gjort en liten utbyggnad som resulterte i en fjernet yttervegg og innsetting av en bjelke.
Nå har jeg litt bekymringer når jeg skal gjøre finpussen for å dekke opplegget for bjelken og sette taklist.
På den ene siden har jeg en garderobevegg, og der kommer det til å fungere perfekt med innfellingen jevnt med garderoben + en ekstraramme over garderoben å sette taklisten mot. (bilde 1)
På den andre siden vet jeg derimot ikke helt hvordan jeg skal gjøre det siden innfellingen havner utenpå veggen, og taklisten vil havne helt annerledes. (bilde 2 & 3)
Hylleplan og plate i bilde 3 kun for illustrasjon.
Hvordan løser jeg dette?
Nå har jeg litt bekymringer når jeg skal gjøre finpussen for å dekke opplegget for bjelken og sette taklist.
På den ene siden har jeg en garderobevegg, og der kommer det til å fungere perfekt med innfellingen jevnt med garderoben + en ekstraramme over garderoben å sette taklisten mot. (bilde 1)
På den andre siden vet jeg derimot ikke helt hvordan jeg skal gjøre det siden innfellingen havner utenpå veggen, og taklisten vil havne helt annerledes. (bilde 2 & 3)
Hylleplan og plate i bilde 3 kun for illustrasjon.
Hvordan løser jeg dette?
Kan du ikke kjøre smyglisten hele veien ut til karmen og så sette dekkplaten nedenfor den?Lindgrenski skrev:
Har gjort en liten utvidelse som resulterte i en fjernet yttervegg og innsetting av en bjelke. Nå har jeg litt bekymringer når jeg skal gjøre finliret for å dekke opplegget for bjelken og sette taklist.
På den ene siden har jeg en garderobeside, og der kommer det til å fungere perfekt med smygen jevnt med garderoben + en ekstrabjelke ovenpå garderoben å sette taklist mot. (bilde 1) På den andre siden vet jeg derimot ikke helt hvordan jeg skal gjøre det da smygen havner utenpå veggen og taklisten havner helt annerledes. (bilde 2 & 3) Hylleplan og planke i bilde 3 kun for illustrasjon.
Hvordan løser jeg dette?
Det skal være en vanlig svanehalslist men hadde ingen å vise med. På bildet er det en madrassbunn.S Snickesnickarn skrev:
Problemet om jeg setter listen hele veien ut så havner smygplanken utenfor taklisten. Synes det ser rart ut men det er kanskje så man får gjøre.
Jeg kanskje ikke helt henger med i konstruksjonen, men kan du ikke bare kappe til list og dekkplate i riktige mål?Lindgrenski skrev:
Jeg snakker ikke om å kappe, men om at smyglisten i overkant havner utenfor taklisten på dybden, slik at det blir en merkelig kant der.S Snickesnickarn skrev:
Det ville blitt penere om jeg kunne finne en tynnere smyglist.
Jeg hadde saget ut i listen slik at dekkplaten går inn jevnt med listen, der de møtes på samme dybde..Lindgrenski skrev:
Noen flere med tips?
Avslutningen skal bli lengst til høyre på bilde 2. Problemet er hvordan jeg passerer smygbrettet med taklisten da smygbrettet bygger så mye.M Muuuuurtin skrev:
Klikk her for å svare