Hei! Jeg har for flere uker siden pusset en kortvegg i kjelleren med pussmørtel B. Og dette på videoen oppstår på flere steder. Hvis jeg fortsetter å dra fingeren, graver jeg et hull.

Skal en pusset vegg virkelig være så myk? Blir jo bedrøvet for jeg ville jo ha en glatt og fin vegg..

Kan jeg helsparkle veggen for å få til ujevnheter? Vegen er i kjelleren

J
B bighenk skrev:
Hei! Jeg har for flere uker siden pusset en kortvegg i kjelleren med pussmørtel B. Og dette på videoen oppstår på flere steder. Om jeg fortsetter trekke fingeren så graver jeg et hull.

Skal en pusset vegg virkelig være så myk? Blir jo bedrøvet for jeg ønsket jo å ha en glatt og fin vegg..

Kan jeg bredsparkle veggen for å få til ujevnheter? Veggen er i kjelleren
[video]
Hvordan gikk du frem når du pusset?

Brukte en sprøytepistol for å sprøyte opp pussen som jeg deretter dro av mot avrettingsbanene. Det var relativt tykt, så jeg pusset i 3 omganger. Og brukte et sverd for å jevne ut overflaten.

J
B bighenk skrev:
Brukte en pudsesprøyte for å sprøyte opp pussen som jeg deretter dro av med mot avdragsbanene. Det var relativt tykt, så pusset i 3 omganger. Og brukte et sverd for å jevne ut overflaten.
Hvordan ble vanning utført før og etter? Så vidt jeg vet skal puss skures etter avtrekking med skurebrett for å jobbe det sammen...

Vannet flere ganger før og noen dager etter med et par timers mellomrom, men å skrubbe frembringer jo en slik grov overflate. Men du tror at det ikke kunne binde seg på grunn av det? Men da burde den jo være hardere dypere i veggen. Men det er den jo ikke.

Finnes det noe jeg kan påføre nå i etterkant for å binde sammen materialet og finnes det noe jeg kan bruke for å glatte til overflaten i etterkant uten å være bekymret for problemer hvis kjelleren er litt fuktig?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.