Det tror jeg han fikser uten problem.

Vi får se om stoltheten står i veien... fortsettelse følger...

Duttarmajster
Jeg har vanskelig for å se noen større feil på bildene, uansett om du klarer å få smeden til å rette noe eller om du klarer å leve med det som er - så synes jeg det blir stilig.

Jeg er dog selv en slitsom pirkete jævel og om det var mitt rekkverk hadde jeg tvunget smeden til å gjøre om 10 ganger før jeg ble fornøyd sannsynligvis hehe

Grovt hvor mange tusenlapper ligger prislappen på om man får spørre?

Litt lang fri bærende strekning med tanke på dimensjonene. Rekkverket ser derimot ut til å være rett i underkant. I så fall er det ingen heng. Ettersom underkanten rimeligvis vil synes mot en plan overflate med rett kant, er nok sjansen større for at avvik vil synes der.

Jo kan hende at konstruksjonen er for ranglete, men sånt skal jo en smed vite.
Om det er rett i underkant og hengekøye oppå så må jo firkantjernene være forskjellige
lange. Det tyder isf på at man har tilpasset bygget etter det som har blitt krokete ist f motsatt.
Kostnad for dette rekkverket + 2 sider på cirka 1,80 hver + galvanisering + montering, 15 + mva.

jo er det smeden som har konstruert er han jo ansvarlig men ofte får man en ferdig tegning som noen har laget og som man skal følge og ikke alle vil begynne å diskutere konstruksjonen med den som har tegnet uten tull gjør som tull sa.

richardtenggren
Men tegningen kan jo være på ferdig produkt, på jobben tegner vi ferdig produkt, da veien dit kan variere avhengig av hvilken produksjonsenhet som brukes. Så ansvaret ligger i stedet hos produksjonsteknikk på gjeldende PU å ta hensyn til formendringer ved varmebehandling osv..

Helt klart skal rekkverket være rett ved leveransen, men hvor lenge det holder seg rett er en annen sak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.