Har nylig kjøpt en ny leilighet (Toppetasje som er en tilbygg på en gammel bygning fra 1920, Nye delen ble bygget ut år 2010) og flyttet inn for to dager siden.
Har merket at det noen ganger smeller til i veggene, kanskje 3-4 ganger per dag. Det pleier ikke å være så høyt, men tilstrekkelig at man hører det når man sitter i et annet rom. I går når det blåste en del (15-17m/s) så smalt det til skikkelig, typ som å slå til veggen med et baseballbat
Er det noen som vet hva det kan skyldes? Leiligheten har veldig store vinduer, kan det ha noe med disse å gjøre?
har markert ut hvor de store vinduene ligger på plantegningen.
Har vedlagt et bilde av utsiden av leiligheten. du skrev at det kanskje kan være takplater som beveger seg. Er dette noe jeg burde bekymre meg for og eventuelt ta opp med foreningen?
Det bildet hjalp. Jeg gjetter at det kan være takplater som beveger seg av varmen… i så fall ville ikke jeg vært bekymret. Er det derimot noe som er løst og beveger seg i vinden (kan også være en plate) så er det jo en annen sak. Dette må kanskje utbedres.
Sjekk med tidligere eiere og med naboer som har samme type leilighet som deg om de har merket noe.
Forsøk også å legge merke til om disse smellene skjer mer eller mindre visse dager, f.eks. om det smeller mye selv om det er 10 grader og overskyet…osv.
Det bildet hjalp. Jeg gjetter at det kan være takplater som beveger seg av varmen…i så fall ville ikke jeg ha vært bekymret. Er det derimot noe som er løst og beveger seg i vinden (kan også være en plate), da er det jo en annen sak. Dette må kanskje utbedres.
Sjekk med tidligere eiere og med naboer, som har samme type leilighet som deg, om de har merket noe.
Prøv også å legge merke til om disse smellene skjer mer eller mindre på visse dager, f.eks. om det smeller mye selv om det er 10 grader og overskyet…osv.
jeg tviler på at det er noe som sitter løst, men dette høres mer ut som et kraftig smell inne i veggen eller lignende. Hadde det vært noe løst, ville det lydt oftere i forbindelse med at det blåser osv.
Har vanskelig for å lokalisere hvor lyden kommer fra. Enten er det taket eller veggen ved vindusrutene.
Hvor vanlig er det at takplater osv. beveger seg om sommeren? Med tanke på hvordan det noen ganger høres ut (kraftig smell i innvendige vegger), så må platene bevege seg ganske mye
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.