Har en ganske ny terrasse/platting med trykkimpregnert treverk.
Der skruene sitter er det jo litt flisete.
Jeg vil gjerne file det ned så det blir mykt og fint mot nakne føtter?

Det er ingen problem å file det ned litt for hånd med sandpapir/slipapir eller?
Begynte litt, men det ble så himla lyst akkurat der jeg har slipt.
Jeg ble litt nervøs at jeg har gjort noe dumt.

Tok et bilde som jeg legger ved.

Trykkimpregnert terrassebord med skruver og lyse slipespor nær skjøtene, viser trefliser rundt skruer.

Litt overarbeidet kanskje, men dutt til med en sånn her så blir det fint.
En metallisk fres med kulerund form og riflete mønster for sliping eller polering i bygg- og renoveringsprosjekter.

Hva er det for noe?

Men mitt spørsmål står fortsatt, helt ufarlig å slipe litt med sandpapir på et trykkimpregnert tredekke?

Det er et slipestift.
Hva ville skje hvis du slipte mener du?

specter skrev:
Vad er det for noe?

Men mitt spørsmål står fortsatt, helt ufarlig å slipe litt med sandpapir på et trykkimpregnert tredekke?
Ja, det er helt ufarlig, men det kan ta et par uker før det lyse har jevnet seg der du har slipt.

De er jo ikke for tre.

er det ikke et ikke-problem egentlig? Har nok aldri noensinne fått noen fliser i føttene av noe tregulv.

Sliper man så det blir en større 'grop' er det vel bare enda større risiko for at det fliser opp seg?

• Liker
RoBo
  • Laddar…
Det du sliper jevner seg ut med tiden. Verre med blyantstrekene de kommer til å ta tid før det ikke synes.

Problemet er jo at skruene er dratt for langt, noe som er for sent å utbedre nå. Sandpapir er vanskelig å komme til med så StefanN's tips tror jeg mest på. At slipestiften ikke er for tre betyr trolig ikke noe.

• Liker
RoBo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.