T Tovin skrev:
Ingen forslag på hvilket sandpapir jeg skal bruke?
At det ikke blir helt glatt er jo litt av poenget. Malingen biter bedre om det finnes litt struktur. Selv om malingen er tynn så fyller den uten videre så små "riper" som så fint sandpapir gir. Selv bruker jeg sjelden finere enn 120-papir. Nå har jeg riktignok ingen Ferrari, men selv om jeg hadde hatt det, hadde jeg nok ikke brukt finere K240. Det finnes liksom ingen grunn, da det dessuten bør lakkeres minst 2 ganger.
Det du tenker på, er nok polering. Eller bare lakkere med klarlakk.

T Tovin skrev:
Det er de sølvaktige overflatene på bildet i innlegget 1. Alt bortsett fra girspaken.
Først og fremst må man sjekke om det er en overflate som vil slites, typ støvler som gnisser på malingen. Da pleier pulverlakk å være å foretrekke.

Ellers er det bare å teste med forskjellige svarte 2k malinger og hvilken overflate man ønsker fra blank til helmatt.

Uansett, øv og øv før du gir deg i kast med motorsykkeldelene. Sykkelen ser jo ut til å være i god stand og dårlig maling er ikke pent.

Se på et forum for den sykkelen, pleier alltid å være noen som har funnet en bra maling som matcher den originale svarte fargen.

• Liker
Tovin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.