Holder på med husbygging og har en limtredrager som i den ene enden står på to spikede 45x95 og i den andre enden på tre spikede 45x95.
Var i går og så hvordan det så ut og ser at de spikede stenderne ikke er kuttet med et rett snitt. Dette gjør at stenderne som da blir bærende søyler egentlig bare har anleggsflate mot type en 45x95 i hver ende.
Se bilder i innlegget for hvordan det ser ut.
Bør jeg kreve at dette gjøres om eller er jeg bare overdrevent pirkete?
Snekkeren sier at det holder å slå i en kile slik at den får anlegg mot alle stolpene. Holder det virkelig?
Han sier også at "så lenge du ikke skal ha en gravemaskin i andre etasje så er det bra".
Hva bør jeg gjøre?
Var i går og så hvordan det så ut og ser at de spikede stenderne ikke er kuttet med et rett snitt. Dette gjør at stenderne som da blir bærende søyler egentlig bare har anleggsflate mot type en 45x95 i hver ende.
Se bilder i innlegget for hvordan det ser ut.
Bør jeg kreve at dette gjøres om eller er jeg bare overdrevent pirkete?
Snekkeren sier at det holder å slå i en kile slik at den får anlegg mot alle stolpene. Holder det virkelig?
Han sier også at "så lenge du ikke skal ha en gravemaskin i andre etasje så er det bra".
Hva bør jeg gjøre?
Det der er ikke noe problem.
Når det blir trykk på det der så blir det glatt.
Tusen takk for så mange raske svar! Nå kan jeg føle meg rolig! Dette forumet er fantastisk på den måten ☺️
Snekkeren høres så arrogant ut når jeg har snakket med ham om det. Høres ut som han ble irritert bare fordi jeg i det hele tatt spurte.. Derfor ble jeg litt skeptisk.
Kan jeg også være rolig med kilene de har satt under gulvbjelkene mot en bærende vegg?
Hammarbandet i veggen har blitt samme høyde som underkant av limtrebjelken, men den skal egentlig være 10 mm høyere.
Derfor har de slått inn kiler av tre som er 10 mm, det føles som det sitter skikkelig tett og bra.
Det er også ok måte å gjøre det på?
Snekkeren høres så arrogant ut når jeg har snakket med ham om det. Høres ut som han ble irritert bare fordi jeg i det hele tatt spurte.. Derfor ble jeg litt skeptisk.
Kan jeg også være rolig med kilene de har satt under gulvbjelkene mot en bærende vegg?
Hammarbandet i veggen har blitt samme høyde som underkant av limtrebjelken, men den skal egentlig være 10 mm høyere.
Derfor har de slått inn kiler av tre som er 10 mm, det føles som det sitter skikkelig tett og bra.
U
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
· 2 794 innlegg
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
- 2.794 innlegg
vanskelig å si uten bildeHenrik_z skrev:Tusen takk for så mange raske svar! Nå kan jeg føle meg rolig! Dette forumet er fantastisk på den måten ☺️
Snekkeren høres så arrogant ut når jeg har snakket med ham om det. Høres ut som han ble irritert bare fordi jeg spurte.. Dermed ble jeg litt skeptisk.
Derfor har de slått inn kiler av tre som er 10 mm, det føles som det sitter virkelig tett og godt.
U
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
· 2 794 innlegg
Utsliten och utdömd
Bygningsvaktmester
- 2.794 innlegg
Ja, det der er ikke heller noe problem. Jeg ville dog ha brukt plastmellomstykker eller lignende for at det ikke skal være risiko for at den sprekker. Men jeg ville ikke gjort om det der, det ser uansett bra ut 
Klikk her for å svare