Hei
Jeg har en tømmerstokk som jeg tenkte støpe fast i bakken og bruke som stolpe til basketballkurv. Men den har tre uthulede hull i seg. Så spørsmålet er om den kommer til å bli skeiv på grunn av disse. Å plugge med tre føles som et for stort prosjekt. Skal man fylle hullene med for eksempel betong?

Trestokk med tre firkantede hull, plassert på en våt terrasse, diskusjon om å bruke den som stolpe for en basketkurv.

⭐️
🥚Glad 🐣 Påske🥚
⭐️
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Alt tre kan slå seg. Å støpe i betong i hullene vil imidlertid bare forverre problemene da den ikke vil bevege seg på samme måte som treet.

Beste alternativet er nok å kløyve den på langs, snu dem og skru dem sammen igjen, da vil de motvirke hverandres krefter litt bedre.

Men det beste alternativet er nok å *ikke* støpe fast den i betongen, men i stedet støpe fast et stolpefeste.
Så kan du montere den der og hvis den slår seg er det lett å bytte den.
Dessuten slipper du problemet med en nedstøpt stolpe som råtner.
 
Å kløyve & vende er en virkelig god idé faktisk! Takk!
 
  • Liker
Dowser4711
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.