Alt tre kan slå seg. Å støpe i betong i hullene vil imidlertid bare forverre problemene da den ikke vil bevege seg på samme måte som treet.
Beste alternativet er nok å kløyve den på langs, snu dem og skru dem sammen igjen, da vil de motvirke hverandres krefter litt bedre.
Men det beste alternativet er nok å *ikke* støpe fast den i betongen, men i stedet støpe fast et stolpefeste.
Så kan du montere den der og hvis den slår seg er det lett å bytte den.
Dessuten slipper du problemet med en nedstøpt stolpe som råtner.