Med risiko for at dette har blitt tatt opp tidligere, men finner ingenting når jeg søker. Og dette er på litt nybegynnernivå jeg vet :o men har en god del spørsmål som jeg håper å få svar på....

Jeg skal sette opp et baderom der veggene nå er tømmervegger. Jeg tenkte å sette opp stenderverk med 60cc (eller 30cc) med 21x70 for å spare litt plass siden rommet er smalt til å begynne med.

1. Hvordan skal jeg gå frem i selve arbeidsmomentet? Jeg har forstått at det ville være lettere om man skrudde sammen stenderne på gulvet og så satte det hele opp, men plassen til det finnes ikke riktig.

2. Om jeg begynner i et hjørne med en stender som jeg får i lodd med et vater og så bruker jeg den stenderen for å gå til neste, eller finnes det noe smartere måte (jeg har tilgang til laserpass boch pll 360)?

3. Finnes det noe smart å bruke som distanser enn å sage til egne kiler?

4. Skal jeg skru stenderne, bruke spikerplugg eller noe annet?

Skal du forsøke å rette veggen også mener du?
For i så fall er vel 21x70 litt spinkelt..??

Jo veggen skal også rettes. Ifølge en snekker så ville det fungere med 21x70 alt 28x70. Men la oss si at jeg skulle bruke 45x70 for å være på den sikre siden..

seven01 skrev:
...

3. Finnes det noe smart å bruke som avstandsstykker enn å sage til egne kiler?

4. Skal jeg skru fast lektene, bruke spikerplugg eller noe annet?
Det finnes jo plastkiler. Er nok litt enklere å bruke.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Plastkil-194743/

Skru lektene inn i tømmerveggen.

Men du begynner vel med et par horisontale lekter langs gulv og tak?

Har ikke helt oversikt over det, men antar det ville være logisk for å ha noe å feste platene i både øverst og nederst. Hvordan er det lettest å få disse stenderne rette da tro? Er usikker på hele arbeidsmomentet fra start til slutt for å vite at veggene blir rette og pene...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.