Tenker du å lage egne vindusbeslag med oppvikk, så kan du lage en hakfals, det er enkelt.
Ellers kan du klippe platene slik at man kan hekte dem i nederkant og bare legge dem overlappende et par cm. Med en stripe fugemasse blir det minst like tett som en hakfals.
For øvrig har jeg det sistnevnte på huset mitt uten fugemasse. Laget på 70-tallet av en husfabrikk helt uten kjærlighet, står på listen å gjøre om, men jeg utsetter det nok til jeg maler om.
Bumper opp denne tråden litt. Vinduene er byttet og alle gamle plater fjernet. Hvordan kan jeg løse dette best? Bruker jeg beslag som passer i vinduets spor så livner det ikke med lektene. Bruker jeg en separat plate bak panelet vil ikke den platen og platen under vinduet livne. Avstanden som skiller mellom lektene og sporet i vinduet er omtrent 20mm.
Tips???