Hei på dere,

jeg har på loftet bygget en kattvind som jeg har klargjort for oppbevaring. Jeg vil ha skuffer som kan dras ut. Men jeg vet ikke hvordan vi skal bygge disse skuffene?

Tanken var (fra et interiørmagasin jeg har sett) at skuffefronten skal "inn i veggen", med gulvlisten også på skuffen, slik at de ikke merkes så mye, smelter inn. De hadde imidlertid bygget vegg & skuffefront i trepanel, & jeg har gips i veggen.
Jeg tror likevel ikke at gipsen vil holde i sidene når man lukker & åpner skuffene hvis man slår i.

Har dere noen ideer & eller tips, (tegninger?)

Se bilde på noen av rommene. (de to hullene lengst bort i høyre hjørne skal ha luker.)

• Loftrom med tregulv under konstruksjon, løse treplanker på gulvet, arbeidslampe, åpne lagringsrom på veggen, og et buet vindu i enden.
K
Jeg antar at du skal male gipsen... Kan du ikke bygge bokser med hjul, kle med gips så du får "fabrikkskant" (med nedsenkning) på sidene, så kan du montere på metallhjørner der. Slike som man har til gipsvegger. Deretter sparkle hjørnene, male og lime på gulvlister.

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4172

Evt. kunne man jo også ha hjulene til boksene gå i noen slags spor... da ville de ikke slå i hverandre.

Håper du har fått noe å tenke på :)

ps. hva slags gulv har du? ds.

Jeg ville satset på noe hardere som limte treplater og så slipe og male disse så de får en overflate lik gipsen

Beklager at jeg avbryter, men gulvet ditt er utrolig fint :o Hva er det for noe?

Takk for tipsene, jeg har vært inne på noe lignende. Veggene er malte & det er nok de som er verst utsatt når man drar inn & ut skuffene. Sporene for hjulene var fiffige!

Noen som har laget lignende skuffer?

Gulvet er et askgulv fra HARO PARKETT 4000 3-STAV - Ask Country

Hjalmar, et lite spørsmål bare:

Hvorfor legger du ikke kassene så de begynner rett over gulvlisten, så slipper du den skjøten iallfall. Og så regulerer du sidene så kan du bruke skinner isteden, typ sånne man har på store skuffer på kjøkkenet?

Det kan jo være en idé iof.

Men ellers, takk for inspirasjonen, holder selv nemlig på og funderer på hvordan jeg skal ha uttrekkbare skuffer for å utnytte kattvinden :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.