Tenkte sette Fermacell i badet men skruer er jo et problem. Skal vel være hardgipsskruer til de platene ? Fermacells egne skruer ser ut til å være vanskelige å få tak i, og de fleste andre jeg har funnet er for korte. Skal montere på 15 mm plywood og så skal de vel gå inn ca 20 mm i stenderne så 13+15+20 blir 48 mm.
Jo, men de er jo båndet. Hadde ikke tenkt å leie noen gipsdrager for et så lite rom. Essve har 55 mm skruer, men ingen ser ut til å selge dem. Fredells hadde noe pakke igjen for en uke siden så jeg kanskje får sjekke der. Synes det er merkelig at f.eks. både Bauhaus og Byggmax selger Fermacell, men har ingen skruer som er lange nok hvis man bygger bad med 15 mm kryssfiner bak gipsen.
Skal du ha fermacell i hele badet? Om ja, så synes jeg du kan unne deg selv luksusen å leie en maskin med magasin.. koster typ 180kr dagen og du rekker nok å skru alt på en dag med en slik.
Hvordan var platene å jobbe med. Funker det å risse og knekke eller er det sag som gjelder?
Dykkesag og støvsuger. Laveste turtallet, groveste bladet (regne med et nytt blad etterpå) og ikke sage gjennom, spare en halv mm så støver det minst.
Jeg fant gode skruer på hornbach. Essves hadde for stor trompetformet hode til å gå inn i platen. Prøvde båndede skruer men mine makita batteriautomatikk orket ikke å dra skruen i bunnen.