Jeg skulle skru inn et antall skruer med krok i en betongvegg og de gikk av, se bilde: To knekte krok skruver ligger på en treoverflate ved siden av rød tekstil og en Bauhaus-forpakning.

Nå er den andre delen igjen i veggen (i en plugg) og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det?
Hvordan kan jeg enklest få ut den?

Første gangen jeg opplever at en skrue går i stykker.
Jeg brukte en enkel tang og vridde kun med enkel håndkraft.

Metallbor og borre bort.

Eller bare sparkle igjen det...

• Liker
Lancean
  • Laddar…
Jeg trenger å få inn en skrue akkurat der, så skal prøve med en metallbor.
Er det enkelt å få bort det med en slik?

Borre i en gammel skrue er ikke alltid det enkleste.
En variant er å bore bort betongen rundt pluggen og operere den bort. Deretter fylle ut med litt mørtel og så begynne på nytt.

Eller å ta et don og slå inn den om du har boret såpass dypt, for å kunne sette inn en ny plugg i hullet...

C
Pushparaj Marius Silva skrev:
Jag använda mig av en enkel tång och vred enbart med enkel handkraft.
Samma metod för att få ut skruven är inte så dum om den inte sitter alltför långt inne. Använd en hovtång. Du måste förstås kanske vidga hålet en del för att komma åt.

Fel av Åke skrev:
Ett annat alternativ kan vara att använda sig av s.k. "grispick" se bifogad länk.
[lenke]
Finns på flera byggvaruhus m.m.
Gör inte det, en så pass klen pitt tål nästan inget vridmoment alls. Den kommer nästan garanterat att gå av och eftersom den är härdad har du ett ännu värre problem på halsen.

Sist redigert:
Hvordan ser hullene ut?

Om de sitter i en plugg kan du gi deg på selve pluggen. Varm med en gassbrenner eller noe slik at den smelter. Så er det bare å dra ut skruen.

Borr et lite hull og bruk en skrueuttrekker!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.