P
Har skrudd opp gardinfeste, noen fester har jeg skrudd direkte uten noen plugg. Det sitter fast, ingenting er løst. Bør man skru ned og legge til plugg eller holder det som det er?
Redd for at de skal falle om et år eller så.

Svaret avhenger ganske mye av hvilket materiale du har skrudd i :D

P
Virker å være gips.

Det kan gå bra å skruve direkte i gipsen for lavt belastede montasjer. Det som kan skje er at hvis man for eksempel drar en gardin frem og tilbake kan det gradvis bli løst rundt skruen da den gnager på gipsen. Men det er ikke slik at alt raser sammen plutselig. Skruer selv av bekvemmelighet ganske ofte direkte i gipsen, og begynner det å løsne kan man stikke i en plugg da.

P
Okei takk for svar, en av veggen var betong der kjørte jeg også bare med en skrue i uten plugg, den bør holde isåfall? :D

• Liker
DrDim
  • Laddar…
Sebbe c skrev:
Okej takk for svar, en av veggen var betong der kjørte jeg også bare med en skrue i uten plugg, den bør holde i så fall? :D
Litt High Chapral men sitter skruen bra og den ikke holder typ en fallsikringsline skulle jeg nøye meg.

P
Bernieberg Bernieberg skrev:
Litt High Chapral men sitter skruen bra og den ikke holder typ en fallbeskyttelseline ville jeg nøye meg.
herlig da vet jeg. da gjenstår det å se om feste på gipsveggen holder. I annet fall får jeg bare sette inn en plugg

• Liker
Bernieberg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.