Heisann. Jeg skal sette opp en stang over komfyren for å henge redskaper og stekepanner etc på, og lurer på hvordan jeg best setter den opp. Den vil sitte på pipa, gammeldags, murstein med det jeg antar er puss på. Skruene vil havne så langt ute mot kantene at de umulig kan gå gjennom til røykanalene. Festene til stangen har tre skruehull på hver side med et par centimeter imellom.
Lurer på hvilken type skruer og plugger man bruker?
Tar gjerne litt tips om selve boringen også, føles viktig at det blir riktig ved første boring liksom. Takk for tips!
Egnet skrue avhengig av hvordan festene ser ut og rødplugg eller tilsvarende plastplugg.
Bor ville jeg ha valgt en «multi-construction» type i en vanlig skrutrekker uten slag, murstokker pleier å være myke og slag øker bare risikoen for at noe blir feil. Orker du ikke å kjøpe en slik, pleier vanlige hss metallbor å fungere, men de er da søppel etterpå.
Lämplig skrue avhengig av hvordan festene ser ut og rødplugg eller tilsvarende plastplugg.
Bor skulle jeg valgt en "multi-construction" type i en vanlig skrutrekker uten slag, murstokker pleier å være myke og slag øker bare risikoen for at noe blir feil. Orker du ikke kjøpe en egen slik pleier vanlige hss metallbor å funke men det er da søppel etterpå.
Takk for svar! Oppdaterte innlegget med bilde på hvordan festet ser ut. Hadde en tanke at med tanke på at gammel murstein kanskje er myk/porøs, at jeg kanskje skal bore litt større, fylle hull med typ "flytende plugg" så sette plugg i det, skrue i pluggen, men det kanskje er litt overkurs?