Jeg planlegger å bygge en ramme av firkantrør i stål (rørene måler 20x20x1,5 mm). På forsiden av denne rammen tenkte jeg å skru fast en 1,5 mm tykk kryssfinerplate.
Vet noen en praktisk måte å skru fast kryssfinerplaten? Gjerne med skruer fra forsiden/kryssfineriden og uten muttere på baksiden.
Kunne man borre hull gjennom platen og stålrøret og deretter bruke en form for selvspennende skrue?
Vet noen en praktisk måte å skru fast kryssfinerplaten? Gjerne med skruer fra forsiden/kryssfineriden og uten muttere på baksiden.
Kunne man borre hull gjennom platen og stålrøret og deretter bruke en form for selvspennende skrue?
Takk for ditt svar. Jeg skrev ikke det, men planen er å deretter feste såkalt 3D-trepanel på forsiden av kryssfiner (vekt ca 10 kg/m2), men plateskruer burde vel holde for dette også?
Vil plateskruens gjenger gripe i hullet jeg har boret? Mistenker at det er viktig at skruens innerdiameter og gjenger passer borehullet. Finnes det noe enkelt måte å sikre at de passer?
Vil plateskruens gjenger gripe i hullet jeg har boret? Mistenker at det er viktig at skruens innerdiameter og gjenger passer borehullet. Finnes det noe enkelt måte å sikre at de passer?
Gjetter at du vil ha forsenkede skruehoder, de finnes selvborende skruer for lettbjelke, men de finnes nok ikke som forsenkede, og 1,5 mm er litt for tynt å dra i.
Jeg ville kjøpt forsenkede plateskruer for eksempel 4,2 x 25.
Boret 3 mm gjennom begge, så 4,5 gjennom plywooden.
Jeg ville kjøpt forsenkede plateskruer for eksempel 4,2 x 25.
Boret 3 mm gjennom begge, så 4,5 gjennom plywooden.
Klikk her for å svare