Hallo, holder på med å ordne et bad der jeg skal bytte ut lekter til en større dimensjon for rørføring i veggen. Nå sitter jo også tilsvarende vegg i rommet ved siden av fast i samme lekter som skal byttes. Kan man dra skruen gjennom lekteren og komme bak på baksiden av panelen for å feste disse, eller blir det ikke bra? Har litt margin frem til tapeten siden det er tretex som mellomlag etter panelen.
Jeg har tenkt på det også. Det sitter 35x35 der akkurat nå, og jeg kan ikke finne denne dimensjonen på de trelasthandler som byggmax, bolist osv. (i det minste deres hjemmesider). Er den fortsatt gangbar?H Huzzbutt skrev:
Så har jeg blitt innpodet at det skal være cc30 for å blidgjøre forsikringsselskapene, og da blir det lettere å gjøre det fra grunnen av. Holder fortsatt på med sondering av informasjon omkring hvordan ting skal være for at det skal bli riktig.
Ville det vært OK å bygge på disse 35x35 og deretter ha cc60?
J Jontha skrev:Jeg har tenkt på det også. Sitter 35x35 der akkurat nå, og jeg kan ikke finne denne dimensjonen på de trelastbutikkene som byggmax, bolist osv. (iallfall deres hjemmesider). Er den fortsatt gangbar?
Så har jeg fått innprentet at det skal være cc30 for å blidgjøre forsikringsselskapene, og da blir det lettere å gjøre det fra grunnen av. Holder fortsatt på med sondering av informasjon rundt hvordan ting skal være for at det skal bli riktig.
Ville det vært OK å bygge på disse 35x35 og deretter ha cc60?
Vil du oppnå cc30 synes jeg at du kan bygge på 35x35 lektene og sette nye lekter mellom dem for å oppnå cc30. En rasjonell arbeidsflyt er først å sette opp cc30 lektene, trykke inn et lag med 45mm isolasjon og deretter sette ekstra lekter på 35x35 virket og dra på et til lag isolasjon så det blir tett og fint.
Synes du jeg kan skære bort fra 70-regelen ved hvert punkt der en gammel horisontal 35x35-regel skjærer den nye 70 regelen når jeg setter cc30? Alternativet er vel å plukke dem ut og sage til så 70-regelen forblir intakt. Nå når jeg spør føles alternativ 2 minst kronglete uansett.
Klikk her for å svare