Holder på med overetasjen og har tenkt om hva gjelder innertak. Har liggende gles på cc30 men vurderer liggende helspontet saget panel i stedet for gips som var grunnplanen.

Begynner nå å fundere på hvordan jeg skal feste panelet da annenhver planke liksom ikke har noe å stå imot.

Skru OSB i taket?

Holder det å spikre panel i OSB eller er gips det eneste taket for oss?

Er all strøm lagt opp? Ellers setter man bare opp nye lekter på cc 600 og skruer disse i de gamle. For øvrig ser jeg ingen hindring i å spikre i OSB om man skulle foretrekke dette. Om dere tenker å male panelet, foreslår jeg at dere gjør dette på forhånd og bare utbedrer senere. Dagens panel beveger seg veldig mye.

Var litt inne på å glese "stående" cc 60 men jeg vil helst ikke senke taket i det hele tatt og da føltes 12,5 mm osb bedre enn 28 mm gles.

Fell inn bord mellom glassene, langsmed (hver bit blir ca 25cm lang) takstolene så alt danner et rutemønster, det burde være nok til å spikre panel i selv om det er 120cm mellom takstolene.

D09
pbengtsson skrev:
Fell inn bord mellom glassene, langsmed (hver bit blir ca 25cm lang) takstolene så alt danner et rutenettmønster, det burde være nok for å spikre panel i selv om det er 120cm mellom takstolene.
Så gjorde jeg på mitt skråtak, funka kanon. 1 bit stående bak de vannrette som overlappet på baksiden og en bit som fylte "hullet" og ble skrudd fast i den som overlappet på baksiden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.