Har en håndverker som har bygd til åpningen i veggen litt, samt plass for kjøleskap og fryser. Jeg synes imidlertid åpningen både ser skjev og ujevn ut. Hvordan kan jeg egentlig fikse dette? Har markert på bildet den delen jeg synes ser verst ut.

• Stige foran hvit veggåpning med gul markering som viser skjev del over åpning for kjøleskap og fryser.
  • Vegg med åpning for kjøleskap, ser skjev ut. Gul pil markerer ujevnhet. Stige står foran, ledning og rot på gulvet. Hyller øverst.
L Luha skrev:
Har en håndverker som har bygget til åpningen i veggen litt, samt plass til kjøleskap og fryser. Jeg synes imidlertid åpningen både ser skjev og ujevn ut. Hvordan kan jeg egentlig fikse dette? Har markert på bildet den delen jeg synes ser verst ut.
Er det at selve veggoverflaten er ujevn, så er det sparkling som gjelder. Men er det at veggtykkelsen varierer, er det mer å gjøre. Da må det bygges ut med noe mørtel først og deretter sparkles. Hvor mye varierer veggtykkelsen?

Dessverre er det veggens tykkelse som varierer. Har markert med piler på bildet.

Overkant: 18,5 cm
Midten: 16,15 cm
Nederkant: 17 cm

Så slitsomt dette her, vet ikke om de har brukt skjeve spiler. Har også målt mellomrommet mellom veggene der kjøleskap og fryser skal stå.

Øvre mellomrom bakerst: 124
Nedre mellomrom bakerst: 123

Øvre mellomrom foran: 123
Nedre mellomrom foran: 125

• Vegg med ujevn tykkelse merket med gule piler; øvre del 18,5 cm, midtre 16,15 cm, nederste 17 cm. Stige og utsatt ledning på gulvet.
Sist redigert:
Ser veggen jevn ut sett fra siden i rommet til venstre for kjøkkenet. Eller ser man tydelig en senkning der da? Kan jo ha vært slik at de fulgte veggens form. Dvs den var skjev før de utvidet åpningen.

Ja veggen ser jevn ut men ikke åpningen, alt annet enn en rett linje dessverre

L Luha skrev:
Ja vegg ser jevn ut men ikke åpningen, alt annet enn en rett linje dessverre
Jeg synes at veggen mot kjøkkenet ser ut som en banan ifølge bildene. Om du har noe langt rett, legg det mot veggen på begge sider for å se hva som er skjevt.

Tenker du på veggen nærmest i bildet? Den var ganske skjev allerede før, men de har prøvd å jevne den ut.

T Tompafix skrev:
Ser veggen jevn ut sett fra siden i rommet til venstre for kjøkkenet. Eller ser man tydelig en svakke der da? Kan jo ha vært slik at de har fulgt veggens form. Dvs den var skjev før de utvidet åpningen.
Jeg tok en titt på veggen fra den andre siden (allrommet). De har gjort om åpningen og man ser tydelig at rette linjen i veggen begynner å avvike der de har stenderet og gipset. Kan ane svakken og kjenne den med hånden.

Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på venstre side av åpningen (motsatt vei mot rom for kjøl/frys) så ser jeg hvordan den stikker innover.

Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på høyre side av åpningen så ser jeg hvordan listen stikker utover.

Sist redigert:
T Tompafix skrev:
Jeg synes at veggen mot kjøkkenet ser ut som en banan ifølge bildene. Hvis du har noe langt rett, legg det mot veggen på begge sider for å se hva som er skjevt.
Skal sjekke den en ekstra gang også, takk :)

L Luha skrev:
Skal sjekke den en ekstra gang også, takk :)
Hvordan ser det ut hvis du tester fra gulv til overkant av åpningen på begge sider?

Veggene i kjøkkenet ser ok ut og også når jeg satte inn kjøleskap og fryser. Veggene på den andre siden er derimot langt fra godkjente.

Gjorde som du sa og la et langt vater ved begge sidene av åpningen, og ganske riktig var det alt annet enn rett. Har vist det til håndverkeren, og han har lovet å utbedre det.

Forventer ikke at alt skal være helt rett i et gammelt hus, men slike flater som er veldig synlige for øyet, ytterhjørner osv bør i alle fall se noenlunde rette ut.

• Liker
Tompafix
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.