Er det at selve veggoverflaten er ujevn, så er det sparkling som gjelder. Men er det at veggtykkelsen varierer, er det mer å gjøre. Da må det bygges ut med noe mørtel først og deretter sparkles. Hvor mye varierer veggtykkelsen?L Luha skrev:
Dessverre er det veggens tykkelse som varierer. Har markert med piler på bildet.
Overkant: 18,5 cm
Midten: 16,15 cm
Nederkant: 17 cm
Så slitsomt dette her, vet ikke om de har brukt skjeve spiler. Har også målt mellomrommet mellom veggene der kjøleskap og fryser skal stå.
Øvre mellomrom bakerst: 124
Nedre mellomrom bakerst: 123
Øvre mellomrom foran: 123
Nedre mellomrom foran: 125
Overkant: 18,5 cm
Midten: 16,15 cm
Nederkant: 17 cm
Så slitsomt dette her, vet ikke om de har brukt skjeve spiler. Har også målt mellomrommet mellom veggene der kjøleskap og fryser skal stå.
Øvre mellomrom bakerst: 124
Nedre mellomrom bakerst: 123
Øvre mellomrom foran: 123
Nedre mellomrom foran: 125
Sist redigert:
Tenker du på veggen nærmest i bildet? Den var ganske skjev allerede før, men de har prøvd å jevne den ut.
Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på venstre side av åpningen (motsatt vei mot rom for kjøl/frys) så ser jeg hvordan den stikker innover.
Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på høyre side av åpningen så ser jeg hvordan listen stikker utover.
Jeg tok en titt på veggen fra den andre siden (allrommet). De har gjort om åpningen og man ser tydelig at rette linjen i veggen begynner å avvike der de har stenderet og gipset. Kan ane svakken og kjenne den med hånden.T Tompafix skrev:
Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på venstre side av åpningen (motsatt vei mot rom for kjøl/frys) så ser jeg hvordan den stikker innover.
Om jeg legger en list mot veggen i nederkant på høyre side av åpningen så ser jeg hvordan listen stikker utover.
Sist redigert:
Veggene i kjøkkenet ser ok ut og også når jeg satte inn kjøleskap og fryser. Veggene på den andre siden er derimot langt fra godkjente.
Gjorde som du sa og la et langt vater ved begge sidene av åpningen, og ganske riktig var det alt annet enn rett. Har vist det til håndverkeren, og han har lovet å utbedre det.
Forventer ikke at alt skal være helt rett i et gammelt hus, men slike flater som er veldig synlige for øyet, ytterhjørner osv bør i alle fall se noenlunde rette ut.
Gjorde som du sa og la et langt vater ved begge sidene av åpningen, og ganske riktig var det alt annet enn rett. Har vist det til håndverkeren, og han har lovet å utbedre det.
Forventer ikke at alt skal være helt rett i et gammelt hus, men slike flater som er veldig synlige for øyet, ytterhjørner osv bør i alle fall se noenlunde rette ut.
Klikk her for å svare