Jeg skal sette opp dørkarmen rundt en skyvedør og vil skjule skruehodene. Det enkleste er å bare forsenke skruene og deretter sparkle over dem. Risikoen er bare at OM man en gang vil løsne på karmen, må bajonettsagen frem, og det er litt for brutalt for min smak.
Finnes det en smart måte å løse dette på? Plastplugger av den typen som sitter over kamskruer er litt for synlig.
Finnes det en smart måte å løse dette på? Plastplugger av den typen som sitter over kamskruer er litt for synlig.
Slå inn en treplugg i hullet, sag av og mal. Da bør du se en liten forskjell i karmen for fremtidig fjerning.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 innlegg
Enig i at plastpluggene er stygge. Sparkle, men ikke helt perfekt. Da vises det hvor skruene sitter. På den andre siden skal vel listene bort hvis man skal løfte ut vindu/dør, og da vises skruene (om man fjerner drevingen).
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 innlegg
Drømmehus metode har jeg brukt og den fungerer veldig bra. Eventuelle justeringer i fremtiden blir ganske meningsløse om dørkarmen uansett er festet i omrammingen. Justeringer av dørbladets plassering må gjøres som før i tiden: justere hengslene, gjerne nedplukket og festet i en skruestikke.
Klikk her for å svare