Har en gang med altfor mange dører og vil nå skape litt mer "ro" i gangen ved å sette akustikkpanel på en vegg for å skjule 2 dører som går til et lite lager og vaskerom. Er det noen som har gjort tilsvarende prosjekt og kan dele sine erfaringer?
Begge dørene åpnes "utover" og har derfor hengslene på utsiden, dvs jeg må passe på at hengslene havner mellom ribbene. Jeg tenker å fjerne håndtak/lås og ha en form for "push-to-open" funksjonalitet.
Bilde for oppmerksomhet, dvs ikke min setup.
Begge dørene åpnes "utover" og har derfor hengslene på utsiden, dvs jeg må passe på at hengslene havner mellom ribbene. Jeg tenker å fjerne håndtak/lås og ha en form for "push-to-open" funksjonalitet.
Bilde for oppmerksomhet, dvs ikke min setup.
Ikke mye svar 😂 - men jeg tar sjansen på å dele mitt resultat.N nikno skrev:Har en gang med altfor mange dører og vil nå skape litt mer "ro" i gangen ved å sette akustikkpanel på en vegg for å skjule 2 dører som går til et lite lager og vaskerom. Er det noen som har gjort tilsvarende prosjekt og kan dele sine erfaringer?
Begge dørene åpnes "utover" og har således hengslene på utsiden, dvs jeg må passe på at hengslene havner mellom ribbene. Jeg tenker å fjerne håndtak/lås og ha en form for "push-to-open" funksjonalitet.
Bilde for oppmerksomhet, dvs ikke min setup.![]()
Takk! Det er vanlige innerdører som hadde Assa Abloy håndtak/lås på seg. Disse skrudde jeg bort og satte sk. rullelås (tenk badstue), som passet perfekt i kassen. De nye håndtakene er vanlige Habo for typ kjøkkenskuffer.J Jokv skrev:
Jeg leide ut arbeidet til en snekker da jeg ikke syntes jeg hadde riktig verktøy, tok en dag for ham. Han festet panelene med "tilhørende" skrue. Han klarte også å flytte en av dørene ca. 5mm i sidelengs for å holde ribbeavstanden og slippe å kløyve en ribbe.
Kan legge opp noen flere bilder litt senere.
Alle tiders! 👍
…eller i alle ene hullet…ettersom jeg skulle skjult et hull med en eller annen type håndtak.😉
https://swe.grandado.com/products/n...ld-skap-osynlig-rund-dorrhandtag-dra-hardvara
https://swe.grandado.com/products/n...ld-skap-osynlig-rund-dorrhandtag-dra-hardvara
Klikk her for å svare