Hvordan får man tette skjøter når man legger dampsperre i et vanlig takbjælkelag? Med vanlig mener jeg takstoler c120, plast, spikerslag, gips. Man kan jo ikke klemme skjøtene på samme måte som i veggene siden spikerslaget går på tvers av takstolene. Er det nok med overlapp, og i så fall hvor mye?
 
Du taper skjøtene med aldringsbestandig tape.
 
Overlapp minst 20 cm, gjerne mer!

Tape + "lime" med byggsilikon så blir det kanoontett!
 
OK. Jeg antar at det finnes spesielt produsert tape for dette formålet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.