Jeg er på jakt etter en plate som brukes for å skjøte gips. Så en på byggmarkedet som var laget for utvendig gips men som kostet 100 kr for 3 meter. Denne hadde en profil som så ut som den var laget for å stille gipsen på for enkel montering.

Jeg trenger en for vertikal skjøting da jeg har gleset med liggende 45x45 og vil slippe korte. Finnes det noen bedre produkt eller jeg skal kjøpe spillplate hos blikkenslageren?

Jeg forstår ønsket ditt, men hadde det ikke gått raskere å kutte i en 45*45 i stedet for å kjøre rundt og lete etter skjøteplate eller plater generelt?
Blir en 45*45 i veien for el-installasjonen kanskje? Og er det derfor du ikke vil kutte??

Det er nok med tanke på raskheten! Det var en snekkerbekjent som tipset meg og sa at jeg ikke skulle stå der og kortle som en gal.

Har du ingen plywoodspill å bruke som kortlingsvirke? Den platen du søker selges på 50m ruller hos byggevarehandelen, vet ikke om man kan kjøpe per meter.

Jeg så en rull med metallplater som hadde et mønster i midten når jeg var der sist. Får spørre om det er den.

Om jeg kortlar med plyfa så får den ikke feste i lektene, men det spiller kanskje ingen rolle?

Det er den platen, som er laget for å kunne brettes på midten. Det finnes også en plate som ikke kan brettes. Kryssfiner trenger ikke festes til stenderne.

Klart, det er så nært mellom glesen at man ikke kommer til å få noe svai. Noe plyfa har jeg ikke men vel en masse gulvsponplater som jeg river opp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.