Hei eksperter,
Jeg holder på å flytte kjøkkenet mitt og støtte på et problem da jeg skulle lage hull gjennom taket for kjøkkenventilasjonskanalen, selvfølgelig lå det en takstol i senter hull (160mm kanal). Jeg fikk forslaget av snekker å kappe av ca 20 cm av underarmen på takstolen og "skjøte" sammen den fra den ene siden med en langsgående regel med minst samme dimensjon (se bilde). Hvis jeg da flytter ut hullet tilsvarende takstolens tykkelse, så klarer jeg meg akkurat innenfor ventilatorens dekkhette. Konstruksjonsmessig skulle det tilsynelatende ikke være noen større problemer da nærmeste vegg er såpass nær at takstolen har den som støtte. Hva tror dere om denne løsningen? CC-mål på takstolene er ca 110 cm, huset bygget i -57.
Jeg holder på å flytte kjøkkenet mitt og støtte på et problem da jeg skulle lage hull gjennom taket for kjøkkenventilasjonskanalen, selvfølgelig lå det en takstol i senter hull (160mm kanal). Jeg fikk forslaget av snekker å kappe av ca 20 cm av underarmen på takstolen og "skjøte" sammen den fra den ene siden med en langsgående regel med minst samme dimensjon (se bilde). Hvis jeg da flytter ut hullet tilsvarende takstolens tykkelse, så klarer jeg meg akkurat innenfor ventilatorens dekkhette. Konstruksjonsmessig skulle det tilsynelatende ikke være noen større problemer da nærmeste vegg er såpass nær at takstolen har den som støtte. Hva tror dere om denne løsningen? CC-mål på takstolene er ca 110 cm, huset bygget i -57.
D dossanftw skrev:Hallo eksperter,
Jeg holder på og flytter mitt kjøkken og støtte på problem når jeg skulle lage hull gjennom taket for avtrekkskanalen, selvfølgelig lå det en takstol i sentrum hull (160mm kanal). Jeg fikk forslaget av snekker å kappe av ca 20cm av underarmen på takstolen og "skarve" sammen den fra den ene siden med en langsgående regel med minst samme dimensjon (se bilde). Om jeg da flytter ut hullet tilsvarende takstolens tykkelse så klarer jeg meg akkurat innenfor viftekappen. Konstruksjonsmessig skulle det tydeligvis ikke være noen større problem da nærmeste vegg er såpass nær at takstolen har den som støtte. Hva tror dere om denne løsningen? CC-mål på takstolene er ca 110cm, huset bygget -57.
Takk for svar! Du skriver ordentlig i lengde, jeg fant en bit 45x120 i kjelleren som er ca 1,7m lang, duger det? Takstolens underarm har dimensjon ca 50x120.Rejäl skrev:
Duger utmerket.D dossanftw skrev:
Mine underarmer til garasjen som jeg bygde var skarvet i midten med 2 bord 22x120 60 cm lang, en på hver side, og det var ifølge tegning av takstolen som hadde en spennvidde på 6.5 meter, W. Festes med lim og spiker.
Grunnen til at jeg startet tråden er at jeg ikke kan ha bord på begge sider, den ene siden blokkeres av imkanalen. Underarmen på takstolen vil dessuten mangle ca 20 cm midt på. Jeg legger ved bildet igjen så du kan se hvordan jeg ble oppfordret til å gjøre det, vanskelig å forklare i tekst.Isakare skrev:
Jeg forstod deg utmerket og beskrev bare en betydelig svakere skjøt som sammenligning.D dossanftw skrev:
1.7 meter over 20 cm er mer enn nok.
Klikk her for å svare