Jeg må, p.g.a. råte, kappe av en bit av takstolens overarm og skjøte på en ny. Virkets dimensjon er 65x180, trenger jeg 160mm spikerplater eller klarer jeg meg med 120mm? Det gjelder omtrent en meter.

Funker med plywood

V Vante skrev:
Funker med plywood
Jeg vet, men jeg har ingen plywood.

Vanskelig å gi gode svar uten å vite hvor på takstolens høyben skaden sitter. Det er vanskelig å få en momentstiv skjøt med 160 mm skjøteblekk.

J justusandersson skrev:
Vanskelig å gi et godt svar uten å vite hvor på takstolens høybene skaden sitter. Det er vanskelig å få en momentstiv skjøt med 160 mm skjøtblekk.
Den sitter et par meter opp på høybenet. Dog så har den en tykk vegg som støtte. En knapp meter av den veggen kommer også til å måtte byttes ut.
Veggen viser skadet treverk med fuktmerker og mugg på en diagonal bjelke. En del av veggen må skiftes ut.

Om høybenet kommer til å være festet i den renoverte veggen, spiller det ikke så stor rolle hvordan du gjør det. 120 mm skjøtebeslag er jo uansett unødvendig korte. Det blir ikke mange skruer på hver side.

J justusandersson skrev:
Om høybenet vil bli festet i den renoverte veggen, spiller det ikke så stor rolle hvordan du gjør det. 120 mm skjøteblekk er jo uansett unødvendig korte. Det blir ikke mange skruer på hver side.
120x300mm er de.

Høres mer rimelig ut. Du kan uansett ikke utnytte de ytre skruehullene i en bredere blekk.

• Liker
Lindgrenski
  • Laddar…
Sånn ble det. Overdelen må vente siden det er yttervegg og ikke tidspunkt for å gjøre noe med det nå.

Veggreparasjon med nye og gamle treplanker, skråstøtting og metallplater. Verktøy og sagflis på gulvet rundt.

kulle
I stedet for plater kunne du jo ha skrudd og limt en regel i samme dimensjon utenpå alt sammen

kulle kulle skrev:
I stedet for plater hadde du jo kunnet skrue lime en regel i samme dimensjon utenpå altihop
Det hadde vært mer i veien da veggen skal isoleres.

kulle
Ok ja jeg har jo ikke all info om hva du har for planer

kulle kulle skrev:
Ok ja jag har jo ikke all info om hva du har for planer
Det er klart. :)
Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt oppdaget skaden er fordi jeg rev en tynn innervegg foran innredningen av utrymmet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.