Hei!
Jeg har kjøpt meg en dusjvegg som den nedenfor. Dessverre har jeg mine rør som går på siden av veggen slik at jeg ikke får hele veggen ned til gulvet, så jeg tenkte muligens å be noen om å skjære til platen i hjørnet slik at den går ned over vannrørene. Eller kan man gjøre det selv på et vis?
http://www.bauhaus.se/integra-duschvagg.html
Vennlig hilsen,
Johan
Jeg har kjøpt meg en dusjvegg som den nedenfor. Dessverre har jeg mine rør som går på siden av veggen slik at jeg ikke får hele veggen ned til gulvet, så jeg tenkte muligens å be noen om å skjære til platen i hjørnet slik at den går ned over vannrørene. Eller kan man gjøre det selv på et vis?
http://www.bauhaus.se/integra-duschvagg.html
Vennlig hilsen,
Johan
Det finnes mulighet for at rørene går forbi i alu-listen som glasset henger i - Jeg har montert 2 INR LINC Josephine dusjvegger og der var det ca 60 mm margin og man kunne skjære ut i ALU-profilen som ble montert på vegg og kunne komme forbi rørene.
Lar det være usagt med akkurat din modell, men det finnes jo en liten mulighet i hvert fall.
Som Vojma skriver så går det IKKE an å skjære i selve glasset...
Det jeg gjorde var å skjære i detalj A og deretter monterte jeg glasset med dens holdere i skinnen.
Noelunde samme konstruksjon? Da finnes det en mulighet..
Lar det være usagt med akkurat din modell, men det finnes jo en liten mulighet i hvert fall.
Som Vojma skriver så går det IKKE an å skjære i selve glasset...
Det jeg gjorde var å skjære i detalj A og deretter monterte jeg glasset med dens holdere i skinnen.
Noelunde samme konstruksjon? Da finnes det en mulighet..
Sist redigert:
Når jeg tenker etter så måtte jeg nok ta litt i profilen som holder glasset dessuten...
Bare våtromsplate og fliser? Lykkes du med å kutte i profilen på veggen, så burde du jo få støtte fra tetningslisten mot gulvet, og da skulle innfestingen kunne sitte ganske bra. Det blir jo ingen belastning direkte. Skader ikke å dra et par ekstra skruer i innfestingen. Akkurat INR-skinner kommer uboret, så man kan jo skru så mye man vil – Dessverre vil man jo minimere antallet hull i et baderom.
Husk å presse i silikon i hullene/pluggene. Skader ikke å dra en streng mellom flisene og skinnen dessuten.
Bare våtromsplate og fliser? Lykkes du med å kutte i profilen på veggen, så burde du jo få støtte fra tetningslisten mot gulvet, og da skulle innfestingen kunne sitte ganske bra. Det blir jo ingen belastning direkte. Skader ikke å dra et par ekstra skruer i innfestingen. Akkurat INR-skinner kommer uboret, så man kan jo skru så mye man vil – Dessverre vil man jo minimere antallet hull i et baderom.
Husk å presse i silikon i hullene/pluggene. Skader ikke å dra en streng mellom flisene og skinnen dessuten.
Forsøk å ordne så rørene går gjennom alu-profilen nær veggen. Sørg for at i det minste aluprofilen har støtte nederst, enten ved at den står direkte på gulvet, eller med en liten kloss av noe slag, deretter kan du lime profilen mot veggen med f.eks. PL400. På den måten får du den største lasten rett ned i gulvet og resten holder sikkert veggen for ettersom lasten spres over en stor flate. Du slipper dessuten å bore hull i veggen og treffe stendere osv. Bøk For å følge alle regler,
Klikk her for å svare