Så en reklame for noe som heter SkamoPlus i et nummer av Gjør-det-selv magasinet, det skal ifølge produsenten være en isolerende plate man renoverer innvendige vegger med og som har høy PH-verdi som motvirker muggdannelse. Dette høres jo bra ut da jeg står overfor en renovering av vår kjeller der puss har løsnet på enkelte steder, og det kreves en oppfriskning generelt.
Men det er veldig vanskelig å finne noe om dette produktet på nettet, noe som gjør at man lurer på dets kvalitet/funksjon.
Er det noen som har hørt noe om denne typen plater tidligere?

Lenke til produktark på engelsk
http://www.skamol.com/ref.aspx?id=974

Virker jo som i det minste produsenten www.skamol.com er et gammelt velkjent firma, for dere som er mer hjemme i byggebransjen kanskje det er velkjent, men for meg som lekperson var det nytt...

Som sagt, noen som vet mer om disse platene eller lignende produkter??

• Liker
Gordon Larsson
  • Laddar…
kan legge til at det først er tenkt å dreneres og isoleres utenfra med en form for plate lik isodrän/pordrän

Det som gjorde at jeg ble nysgjerrig på denne platen var jo at det gir en ekstra isolerende effekt som kanskje kan holde nede oppvarmingskostnaden

Kan anbefale platene, har brukt dem i pumperommet i stallen. Det er nesten som å flislegge, bare med store plater.

I pumperommet er det ganske fuktig siden jeg har vannpumpe/hydrofor/jernfilter. Satte opp 50 mm plater for å få det friskere, men først og fremst fordi det også isolerer slik at jeg slipper at vannet fryser om vinteren (har bare en frostvakt nå) og for mugg-effekten. Det blir ganske fuktig i det miljøet, så hvis du skal sette dem i kjelleren burde det fungere fint. Det ble som en ny vegg etter at jeg satte opp Skamoplus-platene.

Løfter tråden for å se om noen flere har brukt platene eller hørt noe om dem?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.