Har revet ut hele økonomidelen på 64kvm med innervegger, gulv og betongplate. Nå er platen støpt og klar, hadde tenkt å rive ned innertaket og reise opp nye innervegger men møter på problemer. Innertaket består av hele plater på 600x2400, men de sitter direkte mot takstolene, altså det finnes ikke noe lektpanel mellom. Så da er det jo risiko for at isoleringen faller ned hvis man fjerner platene.

Jeg ville ha fått bort innertaket så elektrikeren har lettere tilgang siden noen av veggene vil bli flyttet. Dessuten vil jeg ha opp lektpanel slik at man har mulighet til å feste både det nye innertaket og også kunne feste innerveggene. De gamle innerveggene som har gått i linje med takstolene har sittet rett langs med takstolene, men de vil bli flyttet så man må jo få noe å feste dem i.
Hva ville dere gjort??
Huset er et myresjöhus fra -88.

Bit i det sure eplet og løft isolasjon der det trengs :(
De nye veggene hadde jeg festet i kottlinger mellom takbjelkene, så får man lappe sammen taket i de delte seksjonene etterpå.

Nå ble det slik at jeg fjerner en rad med takplater om gangen og følger etter og skrur fast spikerslagene etter hvert, for at isolasjonen ikke skal falle ned på bakken. Er nesten ferdig nå, men det var mer arbeid enn ventet. Kommer til å feste innerveggene mot spikerslagene på de stedene man ikke kan få tak i en takstol. For det er jo tross alt 28x70 hver 30. centimeter, så det bør være nok.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.