13.125 lest ·
5 svar
13k lest
5 svar
.Skal bytte altandør...hvordan er målene?
Jeg skulle tro at du har en dør som er 87-88 cm bred og 208 cm høy ytterkant karm. Det målet som man snakker om når det gjelder ytterdører, innerdører, altandører og vinduer er innbyggingsmålet (hvor stort hull man trenger å ha) i ditt tilfelle heter den 9-21.
Medlem
· västra götalandslän
· 58 innlegg
Hei!
Prøver å ta opp tråden... Jeg skal bytte verandadør, men den nye er ca 5 cm større enn den gamle. Er det noe spesielt jeg skal tenke på eller er det bare å måle opp og sette i gang med tigersagen? F.eks. skal jeg gjøre hullet større på begge sider eller skal jeg bare sage i den ene veggen.
Prøver å ta opp tråden... Jeg skal bytte verandadør, men den nye er ca 5 cm større enn den gamle. Er det noe spesielt jeg skal tenke på eller er det bare å måle opp og sette i gang med tigersagen? F.eks. skal jeg gjøre hullet større på begge sider eller skal jeg bare sage i den ene veggen.
Gjetningsvis så sitter det lekter på hver side av døren, 5 cm tar du jo av hele lekt, hvilket kan være en god idé å se hvordan det virkelig ser ut FØR du setter tigeren i veggen. Halve lekte på hver side svekker jo bæreevnen en del også det med risiko for setninger.
Ta og riv ned enten panelen på utsiden eller overflatebelegget på innsiden for å skape deg en oppfatning før du skrider til verket er min mening.
Mer info eller kanskje bilder hjelper, steinhus, trehus osv.
Ta og riv ned enten panelen på utsiden eller overflatebelegget på innsiden for å skape deg en oppfatning før du skrider til verket er min mening.
Mer info eller kanskje bilder hjelper, steinhus, trehus osv.
Medlem
· västra götalandslän
· 58 innlegg
Hei!
Takk for ditt raske svar. Jeg har begynt å rive litt på innsiden for å se hvordan det ser ut. Oppdaget for eksempel at det var drevet med sammenrullede aviser..... bare en sånn ting!! Vel, jeg river videre og sparer alt i tilfelle man er nødt til å lappe det sammen igjen.
Høres
Takk for ditt raske svar. Jeg har begynt å rive litt på innsiden for å se hvordan det ser ut. Oppdaget for eksempel at det var drevet med sammenrullede aviser..... bare en sånn ting!! Vel, jeg river videre og sparer alt i tilfelle man er nødt til å lappe det sammen igjen.
Høres
Jeg skal bytte en verandadør som ser ut til å ha omtrent samme mål som din. Problemet er at jeg husker hvor overrasket vi ble i vårt forrige hus da den nye døren var mye smalere enn den gamle!! Glassingen med trippelglass er jo så mye tyngre og krever veldig kraftige rammer og karmer, så åpningen blir veldig liten. Lurer på om det kommer til å se stygt ut?
Klikk her for å svare