Hei Byggahus-medlemmer! Mitt pågående prosjekt er å gjøre om kaldloftet i vår 70-tallsvilla til boligareal, og jeg har fått mange gode tips i dette forumet. Dette er mitt første innlegg.

Jeg holder for tiden på med å montere dampsperre og skaffet meg i dag en fugemasse for å få bedre tetting på noen vanskelige steder. Sikas Igas Pistolet virket som et passende produkt for dette formålet. Det var først da jeg kom hjem at jeg la merke til at best før-datoen var overskredet med en måned. Jeg prøvde likevel, og det var noe av det tregeste jeg har vært borti! Mine innbitte forsøk på å presse ut fugemassen resulterte i at det meste kom ut fra feil ende av patronen.

Er det virkelig meningen at Pistolet skal fungere slik, eller skyldes det at den er for gammel? Hva har dere andre for erfaringer med dette produktet?

Gå tilbake med patronen og få en ny. Det må være noe feil.

Vår erfaring er at den blir tregere jo eldre den blir.

Takk for deres svar. Jeg pratet med butikken i dag som var enig i at det må være noe feil med patronen, og at jeg er velkommen til å bytte til en ny. Får håpe at neste forsøk fungerer bedre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.