Hvor kjøper man prisgunstige stusstrinn til trappen? Holder på å renovere trappen og setter nye tretrinn, tenkte ha hvite stusstrinn da overflaten som er i min gamle trapp er såpass ujevn og gammel. Hva setter dere som stusstrinn og hvor kjøper man?

Det kommer litt an på trappetrinnshøyden. Spontede gulvbord eller høvlede furuplanker er vel de enkleste alternativene. Begge finnes hos de fleste byggevarehus.

Så at Lundbergs har hvite ferdigmalte trinn, men alle byggevarehus har ikke de. Hva er forskjellen på disse og hvitmalt vinduskarm (mdf)?

Før:
Verktøy som hammer og meisel på en trappetrinn med avflasset maling, klart for renovering.
Etter:
Nyoppusset trapp med grå trinn og hvite stusstrinn, sett ovenfra.

P_Larsson
T trojlee skrev:
Før:
[bilde]
Etter:
[bilde]
Det ble vel bra.

Hva ble det for trinn, Lundbergs som du skrev ovenfor eller noe annet?
Har selv bestilt fra Lundbergs. Hadde håpet de skulle komme i slutten av uken sånn at jeg kunne legge dem i helgen - men ikke.

Har du noen gode erfaringer å dele med deg sånn før jeg begynner samme prosjekt?

P_Larsson P_Larsson skrev:
Det ble vel bra.

Hva ble det for trinn, Lundbergs som du skrev ovenfor eller noe annet? Har selv bestilt fra Lundbergs. Hadde håpet de skulle komme i slutten av uka så jeg kunne legge dem i helgen - men ikke.

Har du noen gode erfaringer å dele med deg av sånn før jeg begynner på samme prosjekt?
Selve trinnene er et tregulv, samme som vi har i kjelleren der man kommer ned, opptrinnene kappet jeg til av hvite fönstersmyg, det ble mest prisverdt. Jeg kjøpte ikke en slik mal man kan ha for å måle ut trinnene men klippet til maler av papp og brukte som mal når jeg kappet med dykksagen. Noe jeg burde gjort var å male alt hvitt før jeg satte dit trinnene for å slippe maskere, det spar tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.