ovenpå parkettgulvet...og under innertaket? Den burde vel ikke være bærende?
Gulvet er opplektet og så parkett, og det var ingen støtte ned til platen under spaljen, men støtten ligger c/c60, og spaljen står midt imellom. Så ligger innertaket ovenfor spaljen. Med andre ord, spaljen er satt opp etter at innertak og parkettgulv er lagt. Problemet er at spaljen følger hjerteveggen i huset, og i så fall burde ingen vegg være bærende... huset er et Aneby fra -76 på ett plan.
Hva tror dere? Jeg skal altså fjerne spaljen
Gulvet er opplektet og så parkett, og det var ingen støtte ned til platen under spaljen, men støtten ligger c/c60, og spaljen står midt imellom. Så ligger innertaket ovenfor spaljen. Med andre ord, spaljen er satt opp etter at innertak og parkettgulv er lagt. Problemet er at spaljen følger hjerteveggen i huset, og i så fall burde ingen vegg være bærende... huset er et Aneby fra -76 på ett plan.
Hva tror dere? Jeg skal altså fjerne spaljen
Rent spontant høres det veldig dumt ut om man skulle sette opp en bærende vegg (spaljé) etter at gulv og innertak er satt på plass. Men jeg har omtrent det samme problemet selv, så jeg skal ikke gi meg fan på noe.
Det burde bety at spileverket ikke er bærende, hvis det er bygd på den måten... den bjelken må jeg vel kunne se på loftet i så fall?Ola78 skrev:
Er det et 1 plans hus burde du kunne se en evt. stålbjelke om du går opp på loftet, men hvis det derimot er et 1,5 plans hus du bor i ligger bjelken i så fall i husets mellomgulv, og da blir det straks verre å se om det er den løsningen jeg skrev om.
Klikk her for å svare