Hei,
Har tenkt å sette opp en 55" TV på en vegg.
Kruxet er at det er en 70-tallsløsning i den nye leiligheten, hele veggen er en OSB-overflate.
Har brukt en stenderdetektor og funnet senter av stenderne omtrent 45 cm mellom hverandre. Ville gjette at det er 2tum2 stendere da detektoren gir utslag for tre.
Men jeg kan kun forankre ett av de to veggfestene i en stender, avstanden er litt for lang til neste stender i forhold til festene.
Mitt spørsmål til proffene er om det er OK å skru rett inn i OSB-platen med 6x60 treskrue?
Det er en Samsung the frame 55 2022 med tilhørende slim wall mount.
Kruxet er at det er en 70-tallsløsning i den nye leiligheten, hele veggen er en OSB-overflate.
Har brukt en stenderdetektor og funnet senter av stenderne omtrent 45 cm mellom hverandre. Ville gjette at det er 2tum2 stendere da detektoren gir utslag for tre.
Men jeg kan kun forankre ett av de to veggfestene i en stender, avstanden er litt for lang til neste stender i forhold til festene.
Mitt spørsmål til proffene er om det er OK å skru rett inn i OSB-platen med 6x60 treskrue?
The frame er jo ikke særlig tung. Det vil holde med det ene festet i en stender. TVen henger jo direkte mot veggen uten dragvirkning utover.S Screed skrev:Hei,
Knuten er at det er en 70-tallsløsning i den nye leiligheten, hele veggen er en OSB flate.
Har brukt en stenderdetektor og funnet senteret av stenderne omtrent 45 cm fra hverandre. Vil tippe at det er 2x2 tommers stendere da detektoren gir utslag for tre.
Dog så kan jeg kun forankre ett av de to veggfester i en stender, avstanden er litt for lang til neste stender i forhold til festene.
Vil man være ekstra sikker kan man skjære bort tapetet bak det dårligere festet og lime det mot platen også.
J Jocke Best skrev:
Nei, ikke overdrevent tung nei, men vil bare forsikre meg om at platen tåler det likevel
Sjekk at tykkelsen på platen passer med expanderen. Bor et hull og mål med en bit bøyd ståltråd eller noe lignende. Tykkelsen skal matche avstanden mellom kragen på expanderen og der bøyen blir. Sannsynligvis 10 mm hvis det er en plate.T tergo skrev:
Klikk her for å svare