D
MrJay
Kullrig treskrue pleier å være standard ved oppsett av IKEA opphengsskinne.

Det kanskje kan funke, men det er en risiko for at sekskantshodet er for høyt slik at det støter et sted på baksiden av skapstammen.
Jeg foreslår også rundt hode. Jeg kjøpte slike i løs vekt på K-rauta da jeg satte opp mitt ikea-kjøkken.

25mm virker litt kort minst 30 -35mm skrue

Jeg kjører med kullrig 5x50 (6.0 funker) og det holder, finner du dessuten en regel sett en 5x80..
Problemet med den du linker til er at selve hatten risikerer å ta i skinnen hvis du tilfeldigvis setter skruen for høyt, så du ikke kan finjustere den med de medfølgende skivene..
En stjerneskru som holder en metallbrakett til en metallramme. Skruen er ikke sentrert i braketten, hvilket kan hindre justering.

• Liker
utmarkabon og 1 annen
  • Laddar…
D
Jeg tenker at kjøkkenet skal henge i konstruksjonsfaneren. Det går strøm bak i veggen (masser). Skal kikke på bildene og se om jeg kan treffe noen stendere.

Kan feste skinnen med 5x30 og så trekke i noen 6x25 når den sitter på plass.

Tenk på at du har minst 5mm gods i skinne og brikke. 25mm er for kort. Kortere enn 35mm vil du ikke ha, skruen er jo ikke heller fulltykk nærmest spissen.

• Liker
Fairlane og 1 annen
  • Laddar…
D
Takk, verdifull info

Kompromiss.. kjør 5x40 hele veien (skinne + brikke bygger ca 5mm), bra om skruen drar gjennom plyfaen..

Edit: rvåa på den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.