Hei! Så at det var en tråd om å koble et entrétak mot stående lockpanel. Vi har et lignende problem. Vi skal sette opp et buet entrétak (som en C som "har falt fremover") i gjennomsiktig plast på en fasade med liggende falspanel (også kalt Z-panel). Greia er at vi ennå ikke har satt opp panelet. Det finnes tilstrekkelig med kortlinger etc bak panelet som entrétaket kan feste i.
Men, hvordan kan vi smartest gjøre når vi nå setter opp panelet? Skal man først sette opp entrétaket i kortlingene og deretter prøve å få til panelet rundt taket? Eller skal man først sette opp panelet, deretter på en måte skjære ut en pen buet spalte i panelet og montere taket i spalten (virker komplisert)? Antar at man også må ha en plate over taket? Finnes det slike buede plater?
Mange spørsmål ble det... er det noen som har noen tips? Takk på forhånd.
mvh
Christopher
Men, hvordan kan vi smartest gjøre når vi nå setter opp panelet? Skal man først sette opp entrétaket i kortlingene og deretter prøve å få til panelet rundt taket? Eller skal man først sette opp panelet, deretter på en måte skjære ut en pen buet spalte i panelet og montere taket i spalten (virker komplisert)? Antar at man også må ha en plate over taket? Finnes det slike buede plater?
Mange spørsmål ble det... er det noen som har noen tips? Takk på forhånd.
mvh
Christopher
Jeg hadde nok montert det hvelvede taket først, så er det en bagatell å sage ut formen på fasadebordene med en stikksag. Dessuten så gjør det det lettere å feste platen der den skal festes, dvs. under fasaden.
Hvilken blikkenslager som helst skal kunne fikse til en slik plate, det er ingen rariteter og det eneste som trengs er en mal med den hvelvede formen.
Kent
Hvilken blikkenslager som helst skal kunne fikse til en slik plate, det er ingen rariteter og det eneste som trengs er en mal med den hvelvede formen.
Kent
Var og hentet 2 slike plater/overblekk til mine to loftsvinduer av halvmånetypen. Vinduene er ganske store (12 x 6) så det kunne nok sammenlignes med ditt tak. 1 dag trengte blikkenslageren på seg, og da hadde jeg med karmen som mal. 750 kr(!!) per stykk måtte jeg betale for dem. Det føltes vel dyrt, men jeg trengte dem. Kan kanskje være greit å ha med seg at det kan koste en hel del.
Klikk her for å svare