Har gått i tanker om å sette opp akustikkpaneler på den ene veggen i soverommet.

Jeg som ikke er spesielt hendig, trodde ikke dette skulle være et problem for meg, men når jeg begynner å måle med vater ser jeg at de tilstøtende veggene og taket er noe skjev, hvorpå jeg forstår at dette ikke vil bli like lett som jeg trodde.

Rådspurte en snekker som mente jeg bare skulle sette opp noen paneler i midten og droppe kantene, men jeg tror ikke det vil se pent ut. Ser gjerne at de dekker hele veggen. Det er et lite soverom skal nevnes, fire paneler hadde dekket hele veggen med margin.

En idé var å prøve å sage ut passbiter i samme type polyestermatte som trestavene ligger på, og bruke disse som passbiter på sidene. Snekkeren syntes ikke det hørtes ut som en god idé.

Forslag?

Hvor mye er det som det skiller?
Har du noen bilder av veggen i spørsmålet? Avslutt med dempningen som vel går ganske lett å skjære til?

Dr Benz Dr Benz skrev:
Hvor mye er det som det skiller?
Har du noen bilder av veggen i spørsmålet? Avslutte med dempningen som vel går ganske lett å skjære til?
Om man kan skjære ut passbiter fra teppet på ca 5 i bredde på hver side så skal det ikke være noen problemer.

• En seng med hvitt sengetøy ved siden av et nattbord med en lampe og noen små gjenstander, plassert i et rom med lysegrå vegger.
Enklest og jeg tror det blir fint er å ikke sette panel helt ut til veggen/taket. Spar en ca 5 - 8 cm "ramme" rundt panelene, da ser ikke øyet at det er litt skjevt.
Så kan du vurdere eller prøve forskjellige fargekombinasjoner på veggen for å ytterligere lure øyet. Kanskje svart som akustikkmatta eller en helt annen farge.

Akkurat. Alternativt kan du gjøre det svarte feltet bredere på hver side. Da burde det være mulig å skjære/klippe slik at det følger veggen.

Det blir ikke lett eller pent å prøve å kappe i listene.

Farstatjej90
Om det er svart bakgrunn på panelet så mal veggen svart som en ram rundt og som andre sier spar noen cm rundt så kommer ingen til å tenke på dette.

M Ma009 skrev:
Har fundert på å sette opp akustikkpaneler på den ene veggen i soverommet.

Jeg som ikke er spesielt handy trodde ikke dette skulle være et problem for meg heller, men når jeg begynner å måle med vater ser jeg at de tilstøtende veggene og taket er noe skjevt, hvorpå jeg forstår at dette ikke kommer til å bli så lett som jeg trodde.

Rådførte meg med en snekker, som mente jeg bare skulle kjøre på med noen paneler i midten og hoppe over kantene, men jeg tror ikke det blir pent. Jeg vil gjerne at de dekker hele veggen. Det er et lite soverom skal det legges til, fire paneler ville dekket hele veggen med margin.

En idé var å prøve å sage ut passbiter i samme type polyestermatte som trestavene ligger på og bruke disse som passbiter på sidene. Snekkeren mente ikke det hørtes ut som en god idé.

Forslag?
Har du problemer med etterklangen i rommet?

Eller sett en list rundt som en ramme. Type list kan velges etter bredden på sprekken.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.