Hei på dere!
Her kommer jeg i behov av litt svar og litt råd.
Som nyblitt førstegangseier av hus vil man jo få litt bekreftelse før man begynner å rydde for mye rundt.

Hadde en ødelagt gipsvegg i kleskottet (mot yttervegg) som jeg skulle ta og bytte ut mot OSB og gips.
Det gikk jo ikke så bra da det viste seg at det ikke fantes noen spikerslag helt til venstre i rommet. Den gamle gipsplaten fortsetter altså inn bak neste vegg.

Og nå til spørsmålene!

1. Kan det være enklest å sette opp et ekstra spikerslag helt til venstre?
  2. Hvis jeg setter inn et ekstra spikerslag, kan jeg da snitte opp den brune filten og bare presse isolasjonen innover med spikerslaget?
  3. Denne brune "pappfilten", navn på den? Har samme under isolasjonen på loftet.
  4. Den har litt skader her og der. Skal man prøve å lappe det på noen måte?
Vi får se om jeg har gjort meg forstått.
En ødelagt gipsvegg i en garderobe med synlig brun pappfilt og isolasjon, veggen mangler en regel til venstre. Brun, flekkete pappfiltvegg med sprekker og skader.

Innvendig vegg eller yttervegg?
Er det en plastfolie som du har skåret hull i og det er en yttervegg så bør du nok "reparere" den.
Det finnes aldringsbestandig plasttape å kjøpe "overalt".

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Innvendig eller yttervegg?
Er det en plastfolie som du har skåret hull i og det er en yttervegg så bør du nok "reparere" den.
Det finnes aldersbestandig plasttape å kjøpe "overalt".
Det er yttervegg men det er ikke plast. Mer som "filt" eller papir.
Tidligere eiere hadde kjørt lange skruer langt inn i isolasjonen. Antar at det er en gammel diffusjonssperre, men vet ikke helt hva dette heter.

T timmerhuset_78 skrev:
Det er yttervegg, men det er ikke plast. Mer som "filt" eller papir.
Tidligere eierne hadde kjørt lange skruer langt inn i isoleringen. Antar at det er en gammel diffusionspärr, men vet ikke helt hva dette heter.
ligger ikke heller helt tett, bare overlappende

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.