Som allerede påpekt, lim dekkesiden på en smal list som du deretter skrur fra siden av stammen.
Du må imidlertid splitte til to biter dekkeside for at det skal bli pent. En som dekker glipen samt en som monteres 90 grader rotert og dekker frontene.
Du må imidlertid splitte til to biter dekkeside for at det skal bli pent. En som dekker glipen samt en som monteres 90 grader rotert og dekker frontene.
Hva mener du med "samt en som monteres 90 grader rotert og dekker frontene."?N nybyggarn3 skrev:
Skal du kle undersiden?M Mjärn skrev:
For å ikke samle dritt ville jeg ikke etterlatt et hull kun ovenfra, og hull nedenfra antar jeg at du ikke kommer til å etterlate.
Du har allerede fått tips om hvordan man fester passtykket. Et annet tips er å bruke myke lister med U-profil som slutter tett mot veggen, hvis veggen er for skjev. Man stopper den sagede enden av passtykket inn i U-profilen, monterer passtykket og presser deretter listen mot veggen.
Nå er det en så kort strekning at det burde fungere uansett. Men passtykkene til f.eks. 220cm høyskap kan være vanskelige å få til bra hvis veggen er altfor skjev. Lister av aktuelt slag fungerte kjempebra hjemme hos oss, men hvis verken veggen eller passtykket er hvit kan det nok se litt rart ut.
Vi har gjort på samme vis i vårt kjøkken. Brukte hylleplater i melamin som jeg saget remser av, som vi skrudde fast innenfra skapet. Passet på å få hvit overflate utover, siden den (på marginalen) kan bli litt synlig nærmest skapstokken.N nybyggarn3 skrev:
Klikk her for å svare

