Skal jeg kanskje legge dit korte regler mellom de som står loddrett. Så jeg setter et knippe regler vannrett så kan de andre ikke røre seg så mye?

Jeg skal trolig også sette igjen en døråpning i et lettbetonghus. Jeg gjorde det samme i mitt nåværende hus, med trevegger og sponplater med glassfiberarmering i fugene, men tapetet har selvfølgelig sprukket.

Er det meningsløst å prøve med trevegger + gips, eller kanskje stålvegger + gips hvis det skal bli bra, eller er det rett og slett muring som gjelder? Hvordan gjør man da i en tynn vegg? Veggen blir mellom kjøkken (ikke oppvaskområde) og soverom.

Jeg tipser om gipsplate ovenfor, men det fremgår dessverre ikke at jeg mener gips på hele veggflaten, ikke i hullet. Setter man gips over hele, spiller det ingen rolle om man forskaler i hullet med tre.

Ok, takk, da forstår jeg!

Det virker utvilsomt som en god metode siden det er lettere å bare sette opp gips enn å mure.

Da fungerer det med 6mm renoveringsgips og så skru, eller skal det limes på og/eller plugges i skruvhullene også?

Jeg kan rapportere at døren jeg satte igjen ikke har sprukket i fugene og nå er det vel 8 måneder iallfall:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.