9.935 lest ·
19 svar
10k lest
19 svar
Sette igjen dør, karm er lettbetong.
Jeg skal trolig også sette igjen en døråpning i et lettbetonghus. Jeg gjorde det samme i mitt nåværende hus, med trevegger og sponplater med glassfiberarmering i fugene, men tapetet har selvfølgelig sprukket.
Er det meningsløst å prøve med trevegger + gips, eller kanskje stålvegger + gips hvis det skal bli bra, eller er det rett og slett muring som gjelder? Hvordan gjør man da i en tynn vegg? Veggen blir mellom kjøkken (ikke oppvaskområde) og soverom.
Er det meningsløst å prøve med trevegger + gips, eller kanskje stålvegger + gips hvis det skal bli bra, eller er det rett og slett muring som gjelder? Hvordan gjør man da i en tynn vegg? Veggen blir mellom kjøkken (ikke oppvaskområde) og soverom.
Jeg tipser om gipsplate ovenfor, men det fremgår dessverre ikke at jeg mener gips på hele veggflaten, ikke i hullet. Setter man gips over hele, spiller det ingen rolle om man forskaler i hullet med tre.
Ok, takk, da forstår jeg!
Det virker utvilsomt som en god metode siden det er lettere å bare sette opp gips enn å mure.
Da fungerer det med 6mm renoveringsgips og så skru, eller skal det limes på og/eller plugges i skruvhullene også?
Det virker utvilsomt som en god metode siden det er lettere å bare sette opp gips enn å mure.
Da fungerer det med 6mm renoveringsgips og så skru, eller skal det limes på og/eller plugges i skruvhullene også?
Klikk her for å svare