Hei må kjøpe hjørnelister i morgen. Ungene spiser opp kantene med lekene... forsterket bare kantene med papp.

Nå til mitt spørsmål. Skal jeg kjøpe hjørnelistbeskyttere i furu eller PVC-plast? Kanskje det finnes mange forskjellige varianter? Hadde vært ekstremt praktisk å kunne lime dem fast. Mvh

Det går utmerket å lime dem fast, velg en limtype som Sika MaxTack som griper relativt umiddelbart.

Advarsel for pattex NoNails, det sitter dårlig som pokker.

Derimot har altså Sikas MaxTack og en variant som Bostik hadde fungert bra for meg.

Jeg ville valgt tre, men det er vel mest en smakssak. Limet fester muligens dårligere på plast også.

Jeg skal ta furu tror jeg. Men skal jeg legge en tynn remse i midten på hele listen? Vil jo helst ikke at det smitter ut lim utenfor listen :)..

Etter at jeg har limt, skal jeg holde fast den eller lene noe mot listen, til det sitter? Eller holder det kanskje med en klatt lim annenhver dm?

Limmet får jeg tak i det på bauhaus?

Du kan legge en streng i midten. Det er sikkert nok å klikke ut litt også, men en streng er lett å legge og da vet man at man får grep selv om det er litt ujevnt.

Ja, jeg tror du finner Bostiks lim der, men ikke Sika.
Maxi Bond Extreme hette Bostiks variant jeg brukte, den kjøpte jeg nettopp på Bauhaus.

Presser du fast og holder listen på plass en liten stund så sitter den nok deretter.

Du må bare passe på at ikke limet danner en såpass tykk streng at det blir en glipe mellom listen og veggen, det kan se litt sånn ut.

• Liker
ganooo
  • Laddar…
Okei jeg gjør som du sier :). Er det verdt å lete etter sikas lim? F.eks. på woodys eller byggmax? Tusen takk for all hjelp

Tror ikke det er verdt å lete etter akkurat sika, bostik funker like bra. Men jeg så nettopp at bostiks virket veldig dyrt, 140:- på Bauhaus, tror jeg betalte rundt 70 for Sikas på Hornbach for en 300ml tube.

Men på den annen side tror jeg Bostiks finnes på mindre tube på Bauhaus. Hvis det derimot er en rekke lister som skal limes, så går det jo unna. Totalt sett er det likevel verdt pengene, jobben blir så mye enklere og raskere :)

Sikas lim var derimot veldig lett å jobbe med, så jeg ville valgt det foran Bostik igjen neste gang. Hvilket som fester best er jeg usikker på, det er en stund siden jeg brukte Bostiks.

Så finnes det sikkert lignende lim av flere merker men dette er de jeg har erfaring med, som faktisk funker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.