Det synes med det blotte øyet og det føles tydelig når man går i trappen. Vi merket det allerede på visningen..
Det er ytterdelen som har sunket ned. Merkelig nok hele veien rundt. Men fremfor alt ved den første 90 graders svingen på vei opp.
Det er ytterdelen som har sunket ned. Merkelig nok hele veien rundt. Men fremfor alt ved den første 90 graders svingen på vei opp.
Sist redigert:
C chokonanana skrev:
Kom du på noen løsning på dette? Vi er i samme situasjon nå, flytter inn til høsten i huset og merket på visningen at trappen heller.
Jeg fant ut hvilken produsent det var på trappen og ringte dem og spurte. De sa at man trenger å montere to skruer per trappevang. Det viste seg at vi ikke hadde noen i det hele tatt. Usikker på hvor det har gått galt, men sannsynligvis har de montert feil fra starten. Vi hadde to trapper i samme trappehus, så vi forsterket den nedre trappen midlertidig med bjelker mellom gulv og vang. Når vi visste at den nedre trappen var sikret, satte vi en bjelke på den nedre trappens vang sammen med en jekk for å presse opp den øvre trappens vang. Vi hevet det ene hjørnet 3 cm og det andre 4 cm. Når de var på plass, skrudde vi fast vangen i veggen. Det ble bra. Ikke 100% rett, men 80-90%
Vi er fornøyde med resultatet. Det tok noen timer. En snekker gjør det sikkert på 2-3 timer.
C chokonanana skrev:Jeg fant ut hvilken produsent det var på trappen og ringte dem og spurte. De sa at man trenger å montere to skruer per trappvang. Det viste seg at vi ikke hadde noen i det hele tatt. Usikker på hvor det har sviktet, men sannsynligvis har de montert feil fra start. Vi hadde to trapper i samme trappehus, så vi forsterket den nedre trappen midlertidig med bjelker mellom gulv og vang. Når vi visste at den nedre trappen var sikret, satte vi en bjelke på den nedre trappens vang sammen med en jekk for å trykke opp den øvre trappens vang. Vi hevet det ene hjørnet 3cm og det andre 4cm. Når de var på plass, skrudde vi fast vangen i veggen. Det ble bra. Ikke 100% rett, men 80-90%Vi er fornøyde med resultatet. Tok noen timer. En snekker gjør det sikkert på 2-3 timer.
Takk for ditt svar!
Produsent er vanskelig å få tak i - huset er bygd '34 og trappen trolig ikke nyere enn det siden den er innbygd i huset. Takk for tips. Jeg skal se hva jeg kan få til ved innflytting!
Klikk her for å svare