Hei!
Jeg skal senke taket i hele leiligheten som er ca. 78kvm. Jeg vil unngå borhammer da det bråker veldig mye. Hvordan ville en boltepistol fungere her, merke Hilti DX6? Dobbelgips skal brukes i taket.
 
A
fungerer utmerket, hva slags tak er det?
spiller nemlig en rolle hvilke skott du skal bruke.
 
Funker utmerket, det er jo dog ikke "stille" det heller men kortere lydintervall helt klart. Velg spiker og ladning etter underlag så du får god penetrasjon (y)
 
  • Liker
krojs
  • Laddar…
A Aunty skrev:
fungerer utmerket, hva slags tak er det?
spiller nemlig en rolle hvilke skudd du skal bruke.
Gips tak med stål profiler, i og med at det er doble gipsplater er redd for at spikerne ikke slipper og taket raser.
 
  • Liker
tobben87
  • Laddar…
Men det er betong i taket i dag? Det som du skal skyte opp dine hängen i?
 
A
A andrejaaa skrev:
Gips tak med stål profiler, i og med at det er doble gipsplater er redd at spiker ikke slipper og taket raser
du kan ikke bruke angitt hilti pistol på et gipsak.

forklar mer hva du har tenkt å gjøre og hvorfor
 
  • Liker
Henrik.woll
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men det er betong i taket i dag? Det som du skal skyte opp dine heng i?
Akkurat
 
A Aunty skrev:
du kan inte bruke angitt hilti pistol på et gipstak.

forklar mer hva du har tenkt å gjøre og hvorfor
Det er betongtak, skal lydisolere taket
 
Men hvorfor skal du ha dobbelt gips i taket? Kan du forklare mer? :D
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men hvorfor skal du ha dobbel gips i taket? Kan du forklare
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men hvorfor skal du ha dobbel gips i taket? Kan du forklare mer? :D
Skal lydisolere taket
 
Du kommer kunne skyve opp dette, men hvis du ikke allerede eier en slik pistol er det enklere å bruke en slagborr.. bare å kjøre spikplugg..
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Du kommer kunne skyte opp dette, men om du ikke allerede eier en slik pistol er det smidigere å bruke en slagborr.. bare å kjøre spikerplugg..
Finns å leie for billig penge, spørsmålet er om spikeren holder like bra som plugg og skrue
 
A andrejaaa skrev:
Finnes å leie for billig penge, spørsmålet er om spikeren holder like godt som plugg og skrue
Både ja og nei, det avhenger av om du får til kombinasjonen spiker/skudd som vi skrev tidligere. Eldre betong har en tendens til å bli litt porøs pga hardhet og dermed kan det være vanskelig å få det til å bære. Men biter det, så biter det. Hvert festepunkt vil ikke få så mange kg i vekt, men er du bekymret, går det jo an å beregne det. Jeg ville derimot gått for slagborret da det garantert fungerer. (Har noen 10 000 skudd bak meg med liknende pistol)
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Både ja og nei, avhenger av om du får til komboen spiker/skudd som vi skrev tidligere. Eldre betong har en tendens til å bli litt porøs på grunn av hardheten og dermed kan det være vanskelig å få det til å bære. Men biter det så biter det. Hver festepunkt vil ikke få så mange kg i vekt, men er du bekymret går det jo an å regne på. Jeg ville dog gått for slagboren da det garantert fungerer. (Har noen 10 000 skudd bak meg med lignende pistol)
Jeg hadde kjørt med borhammer, men den bråker så mye siden jeg har veldig mange hull å bore. Er ikke borr og slag bormaskin samme ting?
 
A andrejaaa skrev:
Jeg ville ha brukt en borhammer, men den bråker så mye siden jeg har veldig mange hull å bore. Er ikke bor og slag hammer det samme?
Borhammer (Rotary Hammer Drill) med SDS-bor er mye mer effektiv og borer hullene dine sikkert 10 ganger raskere enn med slagbor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.