Hei!
Jeg skal senke taket i hele leiligheten som er ca. 78kvm. Jeg vil unngå borhammer da det bråker veldig mye. Hvordan ville en boltepistol fungere her, merke Hilti DX6? Dobbelgips skal brukes i taket.
Jeg skal senke taket i hele leiligheten som er ca. 78kvm. Jeg vil unngå borhammer da det bråker veldig mye. Hvordan ville en boltepistol fungere her, merke Hilti DX6? Dobbelgips skal brukes i taket.
Elektronikkentusiast
· Västra Götaland
· 671 innlegg
Funker utmerket, det er jo dog ikke "stille" det heller men kortere lydintervall helt klart. Velg spiker og ladning etter underlag så du får god penetrasjon 
Elektronikkentusiast
· Västra Götaland
· 671 innlegg
Men det er betong i taket i dag? Det som du skal skyte opp dine hängen i?
Elektronikkentusiast
· Västra Götaland
· 671 innlegg
Men hvorfor skal du ha dobbelt gips i taket? Kan du forklare mer? 
Elektronikkentusiast
· Västra Götaland
· 671 innlegg
Du kommer kunne skyve opp dette, men hvis du ikke allerede eier en slik pistol er det enklere å bruke en slagborr.. bare å kjøre spikplugg..
Elektronikkentusiast
· Västra Götaland
· 671 innlegg
Både ja og nei, det avhenger av om du får til kombinasjonen spiker/skudd som vi skrev tidligere. Eldre betong har en tendens til å bli litt porøs pga hardhet og dermed kan det være vanskelig å få det til å bære. Men biter det, så biter det. Hvert festepunkt vil ikke få så mange kg i vekt, men er du bekymret, går det jo an å beregne det. Jeg ville derimot gått for slagborret da det garantert fungerer. (Har noen 10 000 skudd bak meg med liknende pistol)A andrejaaa skrev:
Jeg hadde kjørt med borhammer, men den bråker så mye siden jeg har veldig mange hull å bore. Er ikke borr og slag bormaskin samme ting?Henrik.woll skrev:
Både ja og nei, avhenger av om du får til komboen spiker/skudd som vi skrev tidligere. Eldre betong har en tendens til å bli litt porøs på grunn av hardheten og dermed kan det være vanskelig å få det til å bære. Men biter det så biter det. Hver festepunkt vil ikke få så mange kg i vekt, men er du bekymret går det jo an å regne på. Jeg ville dog gått for slagboren da det garantert fungerer. (Har noen 10 000 skudd bak meg med lignende pistol)