Noen som vet hvor man kan kjøpe M16 sekskantsskruer i Sthlms-området? I de vanlige butikkjedene ser det ut til at M12 er største dimensjon.

Swedol, eller Sifvert Skruv, eller noen maskinfirma. Muligens også noen maskinverksted som servicerer gravemaskiner, hjullastere osv.

Takk for info, Sifverts skrue høres bra ut samt at det ligger bra til. Men satan i gata hva dyrt det er med ordentlig skrue!!! Typ 1000 spenn for en 25-pack, er vel bare å hoste opp... (Hva gjør jeg med de som jeg ikke trenger, legger i et bankfag? ;-)

Hvilken lengde trenger du?
Jeg kan ha en gjeng som passer om du har veiene forbi Ørebro, de koster ikke 1000:- for en 25-pack :)

Takk for tilbudet, men har ikke veiene forbi, bra idé ellers!
Moms tilkommer sikkert også på prisene i katalogen... Trenger kanskje to lengder som betyr at skrufffascistene kommer til å tjene en anseelig sum på meg!!

Swedol burde ha, ellers kan de sikkert ta inn. Pleier å selge i løsvekt også så du kan kjøpe så mange du trenger.

Skal definitivt sjekke med swedol, løsvikt høres ut som min melodi fordi jeg ikke trenger så mange samt eventuelt varierende lengde.

Vet ikke om det passer din applikasjon men gängstång finnes på f.eks. biltema, swedol og det blir billig.

I den lokale jernvarehandelen her hjemme (med fascinerende stort utvalg, også tum) er det ingen problem å kjøpe én og én skrue. ligger dog på vestkysten...

Ellers kan du høre med et mekanisk verksted.

ClasseClas
Täby järn har, også varmgalvanisert. De selger skruer enkeltvis. Jeg kjøpte skrue og mutter vfz i grove dim derfra til brygga på landet.

I
http://www.skruvcentralen.se/files/m6sfzv.pdf
Ellers tror jeg på en mek verksted, penger til kaffekassen, de gangene jeg har handlet på verksted har det vært slik, papirarbeid blir bare besværlig. Og prisen har vært litt over skrotprisen. Bare de får klart for seg at man ikke er fra noen myndighet som prøver å sette dem fast.

larsbj skrev:
Vet ikke om det passer din applikasjon men gjengestang finnes på f.eks. biltema, swedol og det blir billig.
Jeg har også lagt merke til denne detaljen angående prisen. Snakker vi her om en gigantisk skruekonspirasjon eller er det kanskje slik at det faktisk er teknisk veldig vanskelig å lage et skruehode med hele 6 (!) kanter?? :x Passer dog ikke min applikasjon.

ClasseClas skrev:
Täby järn har, også varmforsinket. De selger skruer stykkvis. Jeg kjøpte skrue og mutter vfz i grove dimensjoner derfra til brygga på landet.
ion skrev:
[lenke]
To veldig gode forslag siden de begge tilbyr varmforsinket. Jeg har nemlig tidligere i dag oppdaget (var nemlig en tur på Fredells) at det skiller ca en faktor 5 i pris sammenlignet med rustfritt A2 og A4. Men fungerer ikke varmforsinket bra i vanlig utendørs miljø (nær bakken)?

Tar nok en sving innom Täby da på mandag så jeg kan kjøpe stykkvis. Stikker innom Swedol i Skärholmen på veien dit i tilfelle de har i passende dimensjon. Men best er nok å rett og slett ringe først.

Skruv-Sifvert bryr jeg meg ikke om da han ser ut til å ha spesialisert seg på A2 og A4 (lurer på hva deres lager er verdt?? :wow:)

Handlet på Swedol til slutt. Ca 15kr/stk for M6S FZV M16 i ulike lengder.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.