Hei,
Holder på å bygge garasje og har den siste tiden satt opp vindsperre på garasjen som nå er helt klar, og festet med lekter.

Først nå sjekket jeg hva jeg egentlig satte opp, noe som kan ses som ganske dumdristig...

På byggevarehuset bestilte jeg bare vindsperre og tenkte ikke så mye mer på det. Den jeg fikk var Icopal windy base.

Den duken har en Sd-verdi på 0,4m. Sammenligner man med deres primaduk, eller Isovers eller andre merker, så pleier disse å ligge på ca 0,04m, altså ca 10 ganger så mye mer gjennomtrengelig.

Et sted har jeg lest at alt under 0,5m regnes som diffusjonsåpent.

Tommelregelen sier jo at man skal ha 5-10 ganger så tett sjikt på innsiden som på utsiden, og siden jeg skal ha dampsperre (plast) på innsiden av garasjen, vil det bli oppnådd med god margin. (Plast har ca 50m)

Men jeg er likevel litt usikker på om det er bra eller dårlig med duk som er litt "tetter".

Det er ikke sikkert at jeg kommer til å varme opp garasjen, og gjør jeg det, så kommer det ikke til å bli mer enn ca 10 grader.

Så hva sier dere? Det er jo uansett en vindsperre, så den burde jo være beregnet for dette formålet. Jeg er nok mest veldig nervøs, men vil likevel diskutere det litt med noen.

Jeg antar at Icopal windy base har blitt montert på flere hus enn mitt...

Med vennlig hilsen Henke

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.