Hei,

Har kjøpt akustikkpaneler og brukt mye tid og omsorg på å kappe ut for hattehyllen slik at den blir innsenket mot filten bak panelene. Jeg hadde veldig flaks med at hattehyllen fikk akkurat plass mellom ribbene på de vertikale stengene, og som nevnt har jeg kappet en del, blant annet fjernet materiale for øvre ribbe samt fått plass med overflaten som krokene sitter på (det er noen sveispunkter i hvert hjørne samt en mindre konsoll bak nedre "platen" som krokene er festet på). Nå når jeg endelig har kommet til det punktet å sette opp panelet og hattehyllen, oppdager jeg at det øvre høyre hjørnet er noe forskjøvet til venstre, hvilket gjør at jeg ikke får inn skruen med hattehyllen på plass.

De tre andre hullene er OK (to på venstre side og nedre høyre hjørne), men jeg må ha vandret litt til venstre med boret på akkurat øvre høyre hjørne. Jeg kan ikke egentlig justere akustikkpanelet særlig mye fordi da havner de tre andre hullene feil. Hva kan jeg gjøre nå? Skal jeg skjære ut gipsen ved øvre høyre hjørnet, reparere på noen måte og sette inn ny plugg? Det er enkelgips.

Et alternativ er at jeg kan skjære bort en av ribbene og sette den "et steg" til venstre og sette nye plugger ved siden av de eksisterende.

Jeg har gått litt overkill muligens med molly for alle de fire hullene, men hadde det vært et av de nedre hullene som var noe off, hadde jeg kunnet leve med tre, men siden det vil ønske å vris utover og nedover når jeg henger ting på hattehyllen, føles det ikke fornuftig å ikke ha noe i øvre høyre hjørne.

Hva sier dere?

• En svart hattshylle montert på akustiske paneler med tre rader metallstenger plassert på en treplatting.
  • Akustikkpanel med tre loddrette ribber, et metallrør vises mellom ribbene i det øvre høyre hjørnet. Tekst: "Øvre högerhörn".
  • Nærbilde av akustikkpanel med et hull i nedre høyre hjørne, omgitt av vertikale trebiter og svart filt.
tommib
Jeg hadde nok prøvd å skjære ut en passe bit gips, kanskje 10x10 cm, og deretter trædd inn gles eller annen plankebit bak på samme måte som når man reparerer hull i gipsvegger. Sørg for at biten er litt større enn en vanlig reparasjonsbit, kanskje totalt 25 cm lang. Træ den inn og fest, sett på en gipsbit og skru deretter med vanlig treskrue. Regelen vil fungere som et gipsanker.

• Liker
  • Elsker
Isakare og 2 andre
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jeg hadde nok prøvd å skjære ut en passe bit gips, kanskje 10x10 cm, og deretter tredd inn en gles eller en annen plankebit bak på samme måte som når man reparerer hull i gipsvegger. Sørg for at biten er litt større enn en vanlig reparasjonsbit, kanskje totalt 25 cm lang. Tre den inn og fest, sett på en gipsbit og skru deretter med vanlig treskrue. Regelen vil fungere som et gipsanker.
Takk Tommi!
Dro avgårde og kjøpte gipsplate, passende regel og sparkel, blir morgendagens prosjekt å gjøre som du beskrev :) tenkte jeg skulle gjøre som du skrev, googlet rundt etter at jeg skrev, men ville forsikre meg om at det ikke fantes et annet alternativ som jeg følte meg mer komfortabel med men måten du beskrev det på føltes ikke så rakettforskeravansert.

Veldig snilt med svar og godt å slippe å bli dumforklart også som noen novise!

• Liker
Klabboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.