Hei,
Bygde en hall på 860m2 med stålkonstruksjon og sandwichpaneler for både tak og vegger. Den hallen har holdt tett i over tre år nå, og jeg kjøpte panelene fra kingspan. Veldig fornøyd!
For et drøyt år siden bygde jeg en hall til. Denne gangen 2200m2. Bestilte konstruksjonen med vegger og tak montert og klart fra et byggefirma. Dessverre gikk firmaet konkurs akkurat når hallen var ferdig. Panelene kom fra Pruszyński.
Denne hallen lekker inn på noen steder og det drypper utvendig ved takfoten. Jeg har hatt et par gutter som var oppe og skrudde i ekstra skruer i skjøtene og strammet skruer som ikke var helt strammet. Det ble bedre, men nå når det nettopp har vært is på taket og det har begynt å smelte, så drypper det igjen. Jeg har ikke hatt dette problemet på den lille hallen så jeg vet ikke helt hva feilen er og hvordan jeg skal løse det.
Er det skruene som ikke er skrudd riktig inn eller kan det være slik at skruene danner en kuldebro og at det dannes kondens som drypper? Er det vanlig at sandwich tak lekker?
Kan det være kondens som drypper ved takfoten også eller må det være takrennene som ikke er korrekt montert?